אמש הגיעה לסיומה העונה השלישית של ה"אקס פקטור ישראל" ועם כל הכבוד לזוכה הגדולה, עדן אלנה בת ב-17, השנים האחרונות של ריאליטי השירה בישראל הוכיחו שהכוכבים האמיתיים הם לא המתמודדים, וגם לא הזוכים. ב"אקס פקטור" וגם ב"כוכב הבא" התחרות האמיתית התרחשה על במת השופטים - מי יעשה את הכי הרבה רושם, מי יהיה מבריק ושנון, מי יבכה וירגש ומי יהיה הקשוח שבחבורה.



רגע אחרי הגמר, חושפים שופטי ה"אקס פקטור" את הלבטים והחרטות שלהם, הרגעים הקשים והמשמחים, ומנבאים את עתיד המתמודדים.



אקס פקטור, עדן אלנה. צלם : אבשלום ששוני
אקס פקטור, עדן אלנה. צלם : אבשלום ששוני





עברי לידר, המתמודדת שלך עדן אלנה זכתה, צפית את זה?
"כן, חשבתי שזה מה שיקרה, אבל כמו עדן לא הייתי בטוח. היו מתמודדים מצוינים, ובסוף היא מצאה את עצמה מול גיא יהוד שהוא פנטסטי. הוא זמר נהדר, אתה לא יכול לדעת דבר כזה בביטחון".



איך לדעתך השפיעה עליה העובדה שהיא סומנה כפייבוריטית כבר משלב האודישנים?
"זה כיף להיות פייבוריט, אבל מצד שני זה גם מקשה עליך באיזשהו אופן. עדן התמודדה עם זה נורא יפה. אם כולם אומרים לך שאתה 'אמור' לזכות, אז גם הפחד שלך לאכזב, הפחד שלך לא לעמוד בציפיות הוא מאוד גדול. כל הדברים האלו שיכולים להיות לאמן דברים מלחיצים - עדן התמודדה איתם מאוד יפה".



עדן אלנה בגמר אקס פקטור. אבשלום ששוני
עדן אלנה בגמר אקס פקטור. אבשלום ששוני


אולי עשיתי טעות

שירי מימון, איך את מסכמת את העונה?
"הייתה לנו עונה לא פשוטה, ויש לנו זוכה מדהימה, זו הרגשה טובה. ללא ספק, מצאנו מישהי שיכולה לעבוד בתעשיית המוזיקה בישראל".



כמישהי שבאה בלי מתמודדים לגמר, השיפוט שלך היה יותר נקי?
"אני לא חושבת שזה השפיע עליי. אל תשכח שאת כל מי שהגיע לכאן, אנחנו בחרנו יחד. הקונספט של ה'אקס פקטור' הוא החלוקה לקבוצות, אבל זה לא אומר שאני לא אתמוך בעדן, ה'ברינקס', או ים רפאלי. אני מאוד רציתי את זה בשביל המתמודדות שלי, אבל הן לא נשארו, הקהל לא הצביע, ולא קרה כלום".



היו רגעים בעונה הזו שהיית עושה אחרת?
"אני חשובת על זה כל הזמן, זו הייתה עונה מאוד סוערת, לי היה לי מאוד קשה. הבחירה בין לין לרעות, את מי להשאיר - זה היה לי מאוד קשה. כל הזמן אני אומרת, 'אולי עשיתי טעות'. אבל אני לא יכולה לבכות על חלב שנשפך, אני לא יכולה לחזור אחורה, היה מה שהיה. אני באמת כאן בשביל הבנות, ואני באמת מקווה שבשבילן להכי טוב".



מזל טוב על הזכיה בתפקיד שקיבלת בברדווי


"תודה. אני מאוד מתרגשת, אבל לא יכולה לדבר על זה".



שירי מימון. אינסטגרם
שירי מימון. אינסטגרם


גל חדש במוזיקה

סאבלימינל, איזה רגשות צפים עם סיום העונה הראשונה שלך כשופט ריאליטי?
"סוף סוף אפשר ללכת לאכול, תדע לך שזה ימים שלמים שלא אוכלים", אומר הראפר וצוחק. "זו הרגשה מדהימה, אני חושב שעדן הכי ראויה בעולם לזכות ב'אקס פקטור', היא עשתה ביצועים מדהימים לאורך כל העונה, ויש לה כישרון אדיר. אני מאחל לה שתיקח הכל באיזי, תעבוד נכון, ותשחרר שירים מדהימים. יש לה כישרון ענק, שאין לאף אחד בארץ, לא בגיל שלה, לא בטעם המוזיקלי שלה, לא עם היכולות שלה, לא עם הלוק שלה - היא יכולה להיות משהו שונה בנוף, המוזיקה הישראלית. אני מאחל לה פשוט לעשות עם זה עבודה נכונה לאט לאט".



למה לא להכות על הברזל בעודו חם?
"לא כדאי לרוץ כי זה יהפוך אותה לסתם זמרת מן המניין. היא מאוד שונה ומיוחדת, צריך לבחור לה חומרים מאוד בקפידה, דברים שצריכים להיות צעירים ומגניבים, ולדבר את העולם המוזיקלי שלה, היא יכולה להיות מובילה שלוקחת אחריה גל חדש של מוזיקה, זה הרבה מעבר להכניס שירים לפלייליסטים ושכולם יכירו אותם. החלום שלי בשבילה, זה שאלוהים יסדר לה את הדרך כמו שצריך כדי שזה יקרה".



סאבלימינל. צלם : אבשלום ששוני
סאבלימינל. צלם : אבשלום ששוני



הייתה צביטה בלב כשהברינקס הודחו בתחילת הערב?
"שמע, אני בן אדם מאוד טוטאלי. אני תמיד מגונן על החבר'ה שלי כמו אבא, אני נכנס ברבאק, וברור שרציתי שהם ינצחו. אבל אם אני מסתכל על זה ממקום פייר, הם הגיעו עד הגמר שזה דבר מדהים, והיה להם מאוד מאוד קשה כי הם לא עשו קאברים כמו שאר המתמודדים, כל פעם הם היו צריכים להמציא בתים חדשים של ראפ ולשיר את זה למחרת. לבחור בין המתמודדים שהיו בגמר זה כמו לבחור בין אר.אן.בי, לרוק, למזרחית, היפ-הופ, כל אחד עושה משהו אחר לגמרי. אז אני מאוד מבסוט ומאושר בשבילם על המקום שהם הגיעו אליו".