לא בטוח שיס נהגו בחוכמה כשהציבו לאחרונה שלטי פרסומת גדולים שבהם מככבת הסדרה "להרוג את המלך" עם גיבורה קיט הרינגטון, חברנו הגיבור ג'ון סנואו מ"משחקי הכס". יידע הציבור כבר עכשיו ויישמר לנפשו: "להרוג את המלך" היא סדרה מייגעת, עד שזז בה משהו הנשמה פורחת. מבזבזים בה הרבה נרות, כי בתקופה המדוברת, לפני 400 שנה, עוד לא היה חשמל.



מותר להניח שצופה ישראלי ממוצע לא מכיר וגם לא אכפת לו מעוצמת הקרע שחל בנצרות בתקופת הפילוג הקתולי והפרוטסטנטי - הזמן שבו מתרחשת הסדרה. הרי בסופו של דבר אלה וגם אלה רדפו יהודים, כך שאין מקום להעמיק בשורשי הפילוג. הפעם "הטובים" בסדרה - שאליהם משתייך קיט הרינגטון - הם הקתולים. מטרתם בסדרה, שהיא שחזור לאירוע היסטורי: לפוצץ את הפרלמנט, שבו נמצא באותו זמן המלך ג'יימס הראשון, המשתייך לאצולה הפרוטסטנטית.





הניסיון להרוג את ג'יימס הראשון, כאמור, מעניין את מושיקו היושב מול המסך בסוף יום עבודה עוד הרבה פחות, נגיד מרצח ארלוזורוב. הרינגטון הוא צאצא ישיר של מי שעמד בראש ההתנקשות בשנת 1605. ועל זאת נאמר: זו לא אשמתנו. את הכביסה המלוכלכת של המשפחה שלו שישמור בבית.



אבל הרינגטון בחר בסדרה לא מוצלחת, דלת עלילה, מפוצצת דיאלוגים קדושים, טעוני כאב והקרבה עצמית. מלבד כמה הוצאות להורג, שיכולות לתת כמה רעיונות מעניינים אפילו לדאעש, היא פשוט תובעת מהצופה להסתלק לערוץ אחר. אולי בחוכמה נוקטים ב"משחקי הכס" בהחלטתם לשדר את העונה הבאה רק ב–2019. כי אחרי "להרוג את המלך" אני בפירוש בעד הזומבים.



"להרוג את המלך", יס לונדון, יס VOD