ישראל היא צרכנית נלהבת של תוכניות ריאליטי ותחרויות תוצרת חו"ל, והפעם גם "גוט טאלנט" הבריטי עשה עליה ואני תוהה איך זה לא קרה מזמן. במקום ביצועים מוזיקליים של "אקס פקטור", שאחרי חמש דקות של צפייה הבנת את הפואנטה, ומרוב שירים וזמרים אתה כבר לא שומע את המוזיקה ומעדיף להעביר לערוץ הסדרות כדי להישאר ער, קיבלנו אתמול מנה הגונה של כשרונות שונים ומשונים. גוט טאלנט מוכנה לתת במה לכל מי שחושב שיש לו כשרון נדיר בביצועים כאלה ואחרים, גם אם הוא יודע להזיז במרץ רב כל איבר בפניו או להוציא עשן מהאוזניים, מה שהופך את התוכנית ליותר מעניינת ומשעשעת מתוכנית כשרונות המתמקדת רק בשירה.



אתמול התקיימה הפתיחה החגיגית, כאשר בפאנל השופטים לוהקו אנשים מסבירי פנים, חייכנים וחביבים שכל רצונם רק לעזור למתמודדים להגשים את חלומם, בניגוד לכמה תוכניות ריאליטי אחרות שכמה מהשופטים שלהם אנטיפטיים ושחצנים כאילו היו לפחות מוצרט או בטהובן וחושבים שככל שיהיו קשוחים יותר כך יעריכו אותם יותר.



"ישראל גוט טאלנט". צילום מסך
"ישראל גוט טאלנט". צילום מסך



אמש, בפתיחת העונה של "גוט טאלנט ישראל", התוודענו לשופטים ג'ורדי, מיה דגן, מאור זגורי ונועה קירל, שהמועמדים לגמרי הרגישו נוח ונעים במחיצתם. אפילו הילדה החמודה מכיתה ג', העדינה והשברירית, ששרה בסגנון בלוז באנגלית עם מבטא מושלם וקול עמוק של זמרת למודת ניסיון, לא התביישה לרגע כפי שהיינו מצפים שיקרה כשמדובר בילדה כה צעירה. מול צוות שופטים שמשדר וייבים חיוביים, אין פלא שהיא נתנה את הנאמבר שלה בבטחון והעניקה ביצוע שהשאיר את כולם פעורי פה.



נועה קירל "ישראל גוט טאלנט" . צילום מסך
נועה קירל "ישראל גוט טאלנט" . צילום מסך



שופטים אסירי תודה על הליהוק



יחד עם זאת, קשה להתעלם מכך שהליהוק של השופטים והמנחים היה הפעם בחירה באנשים שלא מהווים את חוד החנית של הכוכבים בארץ. ישראל, שמאמצת לחיקה כל תוכנית ריאליטי שקיימת על פני הגלובוס, אוהבת לתת גם את האינטרפטציה או את הטאץ' שלה. בחבר השופטים ישבה נועה קירל בת


ה-17. האם זה סימן לבאות ובתוכניות עתידיות, ילדים מבית ספר יסודי ישמשו כשופטים? בהתחלה גיחכתי וחשבתי שהסוכן שלה עשה עבודה מצוינת כאשר הצליח להשחיל אותה פנימה כשופטת הכי צעירה שהייתה אי פעם בכל תחרות שהיא. יותר מאוחר, הגעתי למסקנה שהיא לא מזיקה ואני צופה שנשמע ממנה הרבה "זה היה מהמם" בהמשך התוכנית, ולא מעבר לזה.



מאיפה זה הגיע? ליאנה אברבוך. צילום מסך: רשת
מאיפה זה הגיע? ליאנה אברבוך. צילום מסך: רשת



מצד שני, לא שמעתי משאר השופטים איזושהי חוות דעת מושכלת יותר, כשלמען האמת תהיתי על הליהוק ההזוי של מאור זגורי. נראה שהם כל כך אסירי תודה שבכלל בחרו בהם כשופטים, שהם פשוט שכחו או לא ידעו איך לתת חוות דעת מאירת עיניים. אם כל מה שנשמע מהם בהמשך העונה יהיה "וואו", בקול אחד, כפי שקרה אתמול, לא נראה ניצוצות עפים ביניהם או מחלוקות שיכולים להוסיף מתח מעניין לכל התהליך וכל מה שנותר לי זה לתלות את תקוותי במיה דגן .



מיה דגן, נועה קירל "ישראל גוט טאלנט". צילום מסך
מיה דגן, נועה קירל "ישראל גוט טאלנט". צילום מסך



ההופעה של המתמודדת בת 40 שניגנה על קרני לייזר הותירה בי רושם רב, והפרפורמנס שלה היה מלווה באורות וצלילים כאילו חייזרים נחתו על כדור הארץ. מופע מיוחד אחר העניק הבחור עם נעלי העקב הגבוהים כאשר רקד על עמוד ובהחלט היה ראוי להיכנס לנבחרת, אולם אין ספק שהאמפתיה מצד השופטים כלפיו, הייתה פועל יוצא מהסיפור העצוב שלו שסחט מעיניהם של השופטים והמנחים דמעות לרוב. אני לא בטוחה שהוא היה מקבל את הגולדן באזר שמשמעותו, להגיע כבר בשלב האודישנים לרבע הגמר, שאותו העניקה לו קירל, אילולא הסיפור האישי שלו שמאוד השפיע עליה. הייתי מציעה להפסיק להשתמש בטכניקת המסכנות שמועמדים לפעמים נוקטים בה, בעיקר בתוכנית כזאת שמטרתה לבחון כשרון נטו.



בשורה התחתונה, בהחלט נשארנו עם טעם של עוד אחרי האפיזודה הראשונה ובציפייה לראות איך יפתיעו אותנו בהמשך עם כשרונות יוצאי הדופן, שכנראה לא חסרים במדינתו הקטנה, ואלמלא גוט טאלנט, לא היינו זוכים להכיר אותם ולהתפעל.