אתמול בערב, בעת פרק הבכורה של "גוט טאלנט ישראל" התרחש אחד האירועים המעניינים שקרו על מסכי הריאליטי בתקופה האחרונה, כשעל המסך הפציע זוג אמנים שהצליחו להפיל את תוכנית הענק בפח שלהם. "דניאל ויהל" הגיעו ל"גוט טאלנט" של "רשת" עם מזוודה גדולה וחלוק רחצה והסבירו את האמנות שלהם: "אני אף פעם לא למדתי מוזיקה ויש לי מנגינות בראש, אז קניתי מלא צעצועים ואז הצעצועים הם כמו הנגינה. בפעם הראשונה כתבתי שיר שהמנגינה שלו היא ממש מהכלב הזה", מסבירה דניאל פישר ומפעילה כלב צעצוע שמשמיע מנגינת ילדים רנדומלית.

רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


המתמודדים זכו למוזיקה מלגלגת המשויכת לזמרים חסרי מודעות עצמית בתוכניות כישרונות למיניהן, אך מה שהשופטים והעורכים פספסו, הוא שהבדיחה היא בעצם על חשבונם.

מיה דגן,
מיה דגן,


"אני דניאל וזה יהל, ההרכב שלנו 'דניאל ויהל' ואנחנו נעשה שיר מקורי שלנו היום", הציגה המתמודדת את עצמה ואת בן זוגה, בקול מאנפף.

"למה יהל בחלוק?", שואל מאור זגורי.

"יהל דוד (DUDE) מטבעו", עונה לו דניאל.

"ומה יש במזוודה?", שואלת קירל.

"אנחנו רוצים לחלק לכם שתשתתפו בשיר", אומרת המתמודדת ושולפת מטפחות מרשרשות מהתיק, ופוצחת בביצוע הזוי משהו לשיר שכתבה בעצמה "Joy Ride" אותו היא ספק מדקלמת ספק שרה. השופטים ג'ורדי, מיה דגן, ומאור זגורי ממהרים לעגל עיניים ולשלח אחד לשני מבטלים של "וואט דה פאק", לפני שהם לוחצים על הכפתור האדום בתורם.

"נועה, אולי תלחצי על הכפתור, שייגמר הסיוט הזה", אומרת מיה דגן.

"אני מחכה אולי יהיה סוויץ', אל תגעי", עונה הזמרת.

באותו הרגע לוחצת דגן על הבאזר של קירל וקוטעת את ההופעה.

מיה דגן,
מיה דגן,


"אנחנו רצינו לעשות שיר על ביקורת חברתית, ובדיוק לא עברתם, אז אנחנו מצטערים", מסבירה המתמודדת.

"זה פשוט היה לא מספיק טוב כדי שנמשיך לשמוע עד איפה שרציתם שנשמע", עונה ג'ורדי.

"לא כל כך הבנתי, אני מוכרחה לומר", אומרת קירל.

"כי את לא יודעת אנגלית", עונה לה דניאלה לקול תשואות הקהל.

"אני כן יודעת אנגלית והוכחתי את זה בטקס פרסי ה-EMA כשייצגתי את ישראל בלונדון", מנחיתה הזמרת.

"אני רוצה את הצעצועים בחזרה" סיכמה דניאלה.

מיד לאחר הירידה מהבמה, אסי ישראלוף שואל את הזוג בעודו יורד מהבמה: "מה היה, הייתה מחאה ואז אמרת שנועה לא יודעת אנגלית".

"כן, כי ראיתי את האומנות שלה ואני לא מעריכה", השיבה המתמודדת.

"אבל מה זה קשור ליודעת אנגלית או לא יודעת אנגלית?", שואל שכטר.

"למה בריאליטי האלה (השופטים) צריכים לרדת עלינו? למה זה לא הפוך".



האודישן המגוחך לכאורה, הוא למעשה, ממש כפי שחשפה המתמודדת, אמירה סאטירית, ביקורת חברתית נוקבת שבתוכנית הנוצצת הצליחו לפספס. המתמודדים שבאופן די ברור חיכו לרגע שהשופטים ילחצו להם אדום ויעשו מהם צחוק, ואף שיתפו את הקטע בגאווה בחשבון הפייסבוק שלהם, קיבלו בדיוק את התוצאה לה כיוונו, ואפילו הספיקו לרדת על נועה קירל, ובכך להציג אמירה חריפה כנגד תרבות הריאליטי.

"למה בריאליטי האלה (השופטים) צריכים לרדת עלינו, ולא הפוך", אומרת דניאל, במשפט שמסכם את הביקורת שלה על שוק הטלוויזיה של ישראל לשנת 2018. בתקופה בה נדמה שכל אדם שני כבר התחרה בתוכנית ראיליטי כזו או אחרת ועמד ומול פאנל שופטים כלשהו, "חבר השופטים" הפך לבית המשפט העליון של הטלוויזיה.



כששמותיהם של הזוכים והפיינליסטים נשכחים מהר יותר מהבגדים שלבשנו בשבוע שעבר, "לרדת על השופטים" היא בעיטה מדויקת במערכת. מתי בפעם האחרונה הפציע על המסך מתמודד שהיה מוכן למרוד במשטר הריאליטי הנוקשה, ולא רק שלא להתחנף אל היושבים מאחורי שולחן השיפוט, אלא להריץ עליהם צחוקים. גם אם הם לא מבוססים על עובדה במציאות?