אדם המגיע לפרזנטציה מול משקיעים, צריך להיות בקיא בכל הפרטים על המוצר אותו הוא מציע, ולא פחות מכך, על החברה שעומדת מאחוריו ועובדיה. כשמנכ"ל צעיר מגיע להציג את המוצר שלו בפני פאנל התוכנית "הכרישים" שעולה הערב בערוץ בשעה 21:00 "קשת 12", על אחת כמה וכמה, עליו לדעת פרטים בסיסיים ביותר לגבי שותפיו, האנשים אותם הוא צריך להכיר טוב מכל.


הכרישים

בן זנתי, מנכ״ל חברת "אנימה", שפיתחה מערכת שיכולה לנתח בעיות התפתחותיות אצל ילדים דרך ציורים שהם מציירים בטאבלט הוא שותף בחברה עם עוד שני יזמים יוצאי 8200. מול פאנל המשקיעים של התוכנית זנתי נדחק לפינה כאשר "הכריש" זהר לבקוביץ' שאל אותו במה עסקו שותפיו לעסק לפני שהצטרפו אליו להרפתקה העסקית, והוא לא ידע לענות.



במרכזה של הסדרה החדשה "הכרישים" עומדים יזמים שאפתנים שיקבלו הזדמנות לממן את החלום שלהם. הם יעמדו מול פאנל של אנשי עסקים מובילים ויציגו בפניהם את המוצר שלהם, את התכנית העסקית, ואת סכום ההשקעה אותו הם מבקשים תמורת אחוזים בחברה. "הכרישים" ישקיעו מכספם הפרטי רק בפרויקטים שירשימו אותם ושיאמינו בהם - הם יתחקרו את היזמים לעומק כדי ללמוד כמה שיותר עליהם ועל הפרויקט וכדי להבין אם הם שווים את הסיכון הכלכלי.



מבן זנתי, מנכ״ל חברת "אנימה" נמסר: "ראשית, בתכנית דובר על כך שאיני מכיר את שותפיי, ברצוני לציין כי הערה זו אינה מדויקת, שכן הייתה זו "הופעת בכורה" עבורי ולכן הייתי מעט לחוץ. הנושא השני שעלה בתכנית היה, כי עלינו לעבוד בשת"פ עם מוסד אקדמאי או איש מקצוע מוביל בתחום, אציין כי חברת אנימה נמצאת כיום במגעים מתקדמים לשת"פ עם אוניברסיטת חיפה וכן עם פסיכולוגים מובילים בתחום וזאת על מנת להגביר את יכולותיה ורמת הדיוק של המערכת על-ידי מחקר אקדמי ובהמשך מחקר קליני וזאת לצד פיתוח המערכת בהיבט הטכנולוגי".





"חשוב לזכור כי נוסף על הביקורת (הבונה) שקיבלנו, קיבלנו גם הצעה קונקרטית להשקעה בסך של מיליון ₪ מהכרישים בהתבסס על טיבו של המיזם, חדשנותו ותועלתו לחברה", הוסיף זנתי בתגובה. "מאז התכנית ועד היום: גויסו אנשים נוספים מהמובילים בתחומם, אשר מהווים את הגרעין של חברת אנימה השתתפנו בתחרות העולמית Watson Build של IBM ומתוך 153 מדינות באירופה נבחרו 32 חברות, וחברת אנימה אף הגיעה לפיינל בתחרות. המשכנו ואנו ממשיכים את פיתוחה של מערכת ה-AI וכיום המערכת יודעת לזהות בנוסף גם את מה שהילד צייר ולא רק את אופן ביצוע הציור. נוסף על כך, אנו מצויים במגעים מתקדמים עם קרן הורייזן (SME) לקבלת מענק בשווי של בין חצי מילון יורו ל 2.5 מיליון יורו, וכן אנו מקבלים ליווי בתהליך ללא עלות על-ידי חברת ALIEN, שלה אחוזי הצלחה גבוהים בסיוע של קבלת המענקים".



"ברצוני לנצל הזדמנות זו להודות בשמי ובשם צוות אנימה על ההזדמנות שניתנה לנו במסגרת התכנית", סיכם המנכ"ל. "עוד נציין כי הכרישים לימדו אותנו רבות ואנו כצוות מודים להם על הערותיהם שכן הן סייעו לנו להתפתח ולבצע את הפעולות שהיו דרושות לשם קידום החברה".