מישהו טען באוזני שתאוות הבשר - כולל בשר אדם - הבלתי נשלטת של ג'סטין, לשעבר צמחונית, היא בעצם משל לפנטזיות ההתבגרות המינית שלה. נו שוין, שיהיה. בהמבורגר אני מבין. את נפשה של מתבגרת צעירה שאוהבת בשר לא מבושל אני לא מבין. אבל הבטיחו סרט אימה, ואמרתי לעצמי: למה לא, פורים. נלך על אימה.

תסמכו על הצרפתים שלא יעשו לכם את זה אמריקאי. יצורים לחים ומריירים לא יגיחו בצרחות כמו תולעים מבטנן של גופות מתות ויבתרו אנשים לשניים. אף אחד לא מזנק מהחושך וסילוני דם באלכסון אומנותי אינם ניתזים על קירות. 



צרפתים עושים את זה באופן מעודן יותר. רזה באפקטים אבל בעל משמעות. הדמויות הן בעלות נפח. יש חשיבות לצילום. בעל בית קולנוע אחד הקרין את הסרט עם שקיות הקאה. הגימיק נחמד, אבל על השקיות אפשר לוותר. מי שמחפש קצת אימה ומשמעות אולי ייהנה כאן. מי שחשקה נפשו בעדלאידע, שיחפש אותה בסרט אחר.

"נא", 6.3, יס 3, יס VOD

***

"סודות מהמסגד"

זאת בעצם בדיחה מה שגילו שני העיתונאים שהסתננו לקהילה מוסלמית בדנמרק. בכל העולם יש כנראה רק אחת דומה לה. נחשו איפה.

תשמעו בדיחה: זוג עיתונאים מוסלמים נכנסו במסווה לגטו מוסלמי גדול בעיר אורהוס בדנמרק, וזה מה שגילו שם: הקהילה מסוגרת בתוכה. האימאמים אוסרים על חברי הקהילה להתערב בחברה הדנית. האימאמים לא מייעצים בהתאם לחוקי המדינה. נשים הן רכושו של הגבר, גם אם הוא נוהג בדיכוי ובאלימות. כל הנשים נתבעות ללכת מכוסות מכף רגל ועד ראש כבר מגיל ילדות. ואם לא די בכל אלה, מרבית המוסלמים לא עובדים, ושני שלישים מהם חיים מקצבאות של המדינה. אה, וכמובן הם בזים לדנים ומחכים ליום שבו יירשו את ארצם, ובעצם את כל אירופה. אז צריך לשאול כאן, לא למות מצחוק מהמוסלמים השובבים האלה? לא למות מצחוק מהדנים הפתיים האלה?



זהו סרט שכמובן צופה ישראלי ישתעמם ממנו, כי בדיחה אפשר כמובן לשמוע פעם אחת בלבד. ואת הבדיחה הזו הצופה הישראלי שומע כבר עשרות שנים. לא להתערב בחברה? הדרת נשים? לחיות מקצבאות בלי לעבוד? אויש, אני מת מרוב צחוק. איזו חברה נורמלית תסכים לאורך שנים לממן כל כך הרבה אנשים בלי שיעבדו? כמה פעמים אפשר לשמוע את הבדיחה הזו? היא מוכרת לנו מאיזשהו מקום.

"סודות מהמסגד", 25.2,  הוט 8, הוט VOD