בפרק חצי הגמר האחרון של "המירוץ למיליון", לפני הגמר הגדול שיתקיים בשבת הקרובה, הודחו אמש מהמשחק נטע ועומר, והשלושה שיעפילו לגמר הם: דניאל ואליהו, רגב והלן וטוהר ואוולין. אני לא בטוחה שאם טוהר לא היה מגיע לגמר, הוא היה מרעיף על אשתו כאלה שבחים כפי שעשה אתמול כאשר שפך עליה את ההלל והכריז שבזכותה הם הגיעו עד הלום. "באמת, אני גאה בך, ייצגת אותי בכבוד" (פרשנות שלי). במילים אחרות, הוא היה מאוד גאה באשתו שעשתה מאמץ כביר בשביל להביא אותו, טוהר, עד הלום.



גם רגב היה מאוד גאה באשתו וכל כך רצה בשבילה, שהיא, הלן, תגיע עד הלום. יחי ההבדל הקטן. לפני כן, כשהם עוד היו מגולגלים בכלובים ואוולין צעקה לטוהר שיורד לה דם מהיד, הוא צעק לה בחזרה בפאטוס מרשים: "הדם הזה, יביא אותנו לגמר". מעודדת מדבריו, החליטה אוולין לאמץ את הגישה הספרטנית הקשוחה של בעלה, שניצחון מזהיר חשוב מאיבוד דם ולכן היא חייבת להתאבד על המשימה.



המירוץ למיליון, חצי הגמר. צילום מסך
המירוץ למיליון, חצי הגמר. צילום מסך



נטע ועומר שהודחו, דווקא התחילו את היום ברגל ימין. נטע שהריחה את הגמר, החליטה שהיא פנתרה ואת משימת הכלובים תקתקה בקלות ראויה להערצה. אולי זה בגלל הליפסטיק האדום שמרחה על שפתיה והעניק לה חזות של וונדר-וומן בהרצה. באופן מפתיע, הליפסטיק האדום חשף כשרון חבוי של ידע בשפות והיא פטפטה באנגלית כאילו היא בריטית מלידה, ולא תאמינו, הבנתי אותה הפעם יותר מאשר כשהיא מלהגת בעברית.



ההמשך של האח והאחות שברית חזקה מאחדת ביניהם, היה פחות מוצלח, כי בדרכם לנקודת הסיום עומר גילה שהוא איבד את הרמז איך להגיע לאותה נקודה. אני חושדת שאם זה היה הפוך ונטע הייתה מאבדת את הרמז, היא כבר הייתה חוטפת ממנו על הראש, כי בסוף, תמיד האישה אשמה, גם אם יחגגו את "יום האישה" יותר מפעם בשנה.



המירוץ למיליון, חצי הגמר. צילום מסך
המירוץ למיליון, חצי הגמר. צילום מסך



עוד יום של משימות שרק מישהו עם טוויסטד מיינד יכול להמציא, כמו להתגלגל נעולים בתוך כלובים על שטח אדמה גדול ובוצי, וחבל שמר סאדיסט היושב בהפקה, לא ביקש גם שהם יבצעו את המשימה בעיניים מכוסות או עם אזיקים על הידיים. ואז מגיעה עוד אחת מאותן משימות של חיפוש מחט בערימת שחת, ומדובר במטרייה קטנה מתוך מיליון מטריות אחרות שצריכה להסתיר בתוכה את סימן דגל המירוץ. רק שהפעם הם גם צריכים להעמיס על עצמם את כל המטריות שלא הכילו את סמל המירוץ, במקום להניח אותן. אני במקום מר סאדיסט, הייתי מכבידה עליהם עוד יותר ומאלצת אותם לפתוח מטרייה ביד אחת וביד השנייה להכין סליים ירוק. או שתוך כדי חיפוש סימן המירוץ והעמסת מטריות על כל חלק פנוי בגוף, נראה אותם מדקלמים בעל פה את מגילת העצמאות.



המירוץ למיליון, חצי הגמר. צילום מסך
המירוץ למיליון, חצי הגמר. צילום מסך



ובעוד הזוגות מפתחים את כישוריהם הפיזיים, הנפשיים והמנטאליים, אני פיתחתי מיומנות זפזוף בין הערוצים בטלוויזיה תוך כדי צפייה במירוץ, כי כמה אפשר לשמוע שוב ושוב כל זוג וזוג מפרשן את החוויה הרגשית שהוא עובר ואומר את המובן מאליו והצפוי, ממש באותן מילים ואותה אינטונציה כמו הזוגות האחרים? זה מתיש עד כאב, כמו עינוי סיני מתמשך, אז עדיף מדי פעם לקפוץ לביקור בעזרת השלט, למטבח של "בייק אוף" שמשודר במקביל ל"מירוץ" ולהתענג על העוגות המרהיבות שמעטרות את שולחן השופטים.