"אני מברך את המארגנים של ההפגנה נגד גירוש המסתננים", אומר הזמר יואב אליאסי ("הצל") ומייד מוסיף: "בזכות ההפגנה דרום העיר היה נקי לזמן קצר מסודנים. היה קצת שקט מהם". אליאסי, שמתגורר בפלורנטין, ידוע במאבק שלו נגד המסתננים, שנובע מהמפגש היומיומי שלו איתם.



"ביום שישי האחרון חגגתי יום הולדת לבן שלי בגינה ליד הבית. הלכתי לרגע להביא משהו ומייד האישה הזעיקה אותי שאני יבוא מהר כי הגיע סודני שיכור שמשתולל במקום. הגעתי בריצה וראיתי אותו זורק אבנים על מכוניות. למרבה האירוניה אלה היו ערבים, כך שזו הייתה אינתיפאדה הפוכה. כשהוא קלט אותי הוא זרק עליי סלע שלמזלו לא פגע בי. הוא ראה שאני לא פראייר. אמרתי לו שאני אשבור לו את הראש והוא ברח. סיטואציות כאלה הן עניין שבשגרה עבור תושבי הדרום ובצפון העיר לא מבינים את זה כי הם לא גרים ליד סודנים. הם גם שוכחים שסודן היא ארץ אויב של ישראל. ארץ שמייצאת טרור".



מתנגדי הגירוש אומרים שדווקא עכשיו לפני פסח אנחנו צריכים לזכור את המשפט "וגר היית בארץ מצרים".
"מעניין שהאנשים האלה מצטטים את התורה רק כשזה מגיע למסתננים. אני לא רואה אותם מצטטים מהמקורות בהקשרים אחרים. אלה אותם אנשים שמדברים על דו קיום דמיוני עם הערבים. הרי ברור שקליטה של המסתננים האלה זה חיסול של הצביון היהודי של מדינת ישראל. זה פשוט הזוי שיש אנשים שתומכים בכך".





אתה מתכוון לקיבוצים שהודיעו שיקלטו את המסתננים כדי למנוע את גירושם?
"גם. שיהיה להם בהצלחה. אני חותם לך שבעוד שנתיים תהיה בכיכר רבין הפגנה של הקיבוצים בעד הגירוש. האנשים האלה מנסים להציג את תושבי השכונות הדרומיות כגזענים אבל הם שוכחים שהיו פה תאילנדים וסינים ואף אחד לא רצה לגרש אותם. את הסודנים והאריתראים רוצים לגרש כי הם אלימים. הם פוגעים בתושבים לאור יום, בלי בושה. ההרתעה אבדה".



מי אשם באובדן ההרתעה? המשטרה?
"אין לי טענה למשטרה. היא עושה מה שהיא יכולה. יש לי טענה לפרקליטות שלא מגישה מספיק כתבי אישום. יש לי טענה לשמאל שנותנים למסתננים רוח גבית".



מה עם העירייה? מה דעתך על עמדתו של ראש העירייה, רון חולדאי, בעניין?
"חולדאי הוא שיא הצביעות. הוא אדם מגעיל. כל מה שיוצא לו מהפה זה להתחנף לשמאל. האיש מנותק מהעיר שלו, ובעיקר מהשכונות בדרום העיר".



חשבת לרוץ לפוליטיקה?
"חשבתי לרוץ לראשות העירייה אבל אני שונא פוליטיקה. זו הסיבה גם שמשכתי את ההתפקדות שלי מהליכוד. אני כבר לא מאמין לאף אחד, בטח לא לליכוד אחרי שנכנס לשם הסוס הטרויאני".


יואב אליאסי ("הצל"). צילום: רפאל מזרחי
יואב אליאסי ("הצל"). צילום: רפאל מזרחי

איזה סוס טרויאני?
"כל הליכודניקים החדשים שתקפו אותי ביום שהתפקדתי לליכוד. אבל אל תדאג, אני אבוא איתם חשבון בפריימריז".

מה דעתך על ראש הממשלה?
"יש לי המון ביקורת עליו, אבל מה שעושים לו בתקשורת זה גועל נפש וזה גורם לי להעמד עוד יותר לימינו".

למרות החקירות?
"שמע, אני לא בית משפט. אם בית משפט יגיד שהוא מושחת זה משהו אחר, אבל נחכה ונראה".

האמירות הפוליטיות פגעו בקריירה שלך?
"בוודאי, אבל אני לא אשתוק ואני אגיד את מה שיש לי על הלב. יכולים לקרוא לי עד מחר קיצוני אבל העובדה שיש לי 370 אלף עוקבים בפייסבוק. זה אומר שאני המיינסטרים וכל מי שלא חושב כמוני הוא הקיצוני. אז הרדיו מתעלם ממני. לא נורא, אני אמשיך להילחם והעם יגיד את דברו".