הסערה מסרבת לדעוך: מועצת העיר ראשון לציון החליטה היום (שלישי) לבטל את השתתפותו של מגיש הטלוויזיה קובי מידן כמנחה טקס יום הזיכרון בעיר. בכך, נעתרה המועצה לפנייתו של ועד המשפחות השכולות, ובמקומו ינחה שחקן התיאטרון אריה צ'רנר. "דעותיהן ורגשותיהן של המשפחות השכולות ניצבות מעל לכל שיקול אחר. אין מקום למחלוקות באירוע המאחד את החברה הישראלית", נמסר מדוברות עיריית ראשל"צ. "היו מספר שיחות עם מידן אך הוא לא היה מוכן לפרסם התנצלות מעבר למה שפורסם בגל"צ".



גדי סוקניק ינחה את אירוע הזיכרון בראשון לציון במקומו של מידן. כזכור, השדרן גרם לסערה לאחר שכתב בפייסבוק כי "היום אני מתבייש להיות ישראלי" בעקבות אירועי סוף השבוע שעבר בצעדה בגבול רצועת עזה. אחרי פרסום הפוסט, פנו מספר משפחות שכולות לראש העיר ראשון לציון, דב צור, בבקשה לבטל את השתתפותו.



ההזמנה לטקס יום הזיכרון בראשון לציון. צילום מסך
ההזמנה לטקס יום הזיכרון בראשון לציון. צילום מסך



בגל"צ, שם מגיש מידן תוכנית, מסרו כי הוא זומן על ידי מפקד התחנה שמעון אלקבץ לשיחת הבהרה, בה הביע את התנצלותו על הדברים. בשיחה עם מידן הבהיר אלקבץ כי מידן הפר את הקוד האתי של התחנה. "הקוד האתי קובע שעובדי גלי צה״ל וחייליה וכן כלל המשתתפים הקבועים, וקובי מידן נימנה עליהם, מחויבים להפעיל שיקול דעת בכל התבטאות מעל כל במה חיצונית, מקוונת או אחרת", אמר אלקבץ.



בגל"צ מסרו כי בשיחה עם מידן, ציין אלקבץ, כי כוונתו המקורית לאחר פרסום הפוסט הייתה להרחיקו משידור, אך לאחר שזה הבהיר מיד כי לא כתב מילה רעה אחת על החיילים ובעקבות דבריו הכנים, הוא סבור, כי יש בכך כדי להביא לסיום העניין.