אסף גרניט הוא בעל מסעדות מצליחות בפריז ובלונדון, שהגיעו בעקבות ההצלחה המטורפת של מסעדת "מחניודה" בירושלים. יחד עם המסעדות, הוא הפך להיות כוכב טלוויזיה, עם תוכנית משלו, ועלייה מטאורית בשנים האחרונות. אך על פי טענות של עובדים שלו לשעבר, ישנה בעיה בהתנהלות ובמוסר התשלומים לכאורה, כלפי הטבחים במקום. בכתבה, שפורסמה בחדשות "כאן", נטען כי השף המפורסם העסיק אותם לכאורה שלא כחוק.



כך זה עבד: המסעדה משלמת למספר טבחים תעריף שעתי אחד קבוע, שקרוב מאוד לשכר מינימום, בלי חגים, לילות, סופי שבוע, שעות נוספות או חגים, שהיו אמורים לתת להם 200 אחוזים על פי החוק.



וכך, טבח שעבד 200 שעות, ומתוכן שעות נוספות בתעריף של 30 שקלים לשעה, יראה בסוף החודש 6,000 ש"ח בלבד. בכתבה נטען כי במחניודה דואגים "לסדר את המספרים כך שהכל ייראה תקין".




"תמיד יוצא לך לעבוד 10 שעות, 11 שעות. לפעמים גם יותר. יש כאלה שעושים גם 16-18 שעות", אמר אחד העובדים שהתראיין לכתבה. "גם כשבאתי אליו, הוא אמר לי 'בריאיון עבודה אמרנו לך שאנחנו לא משלמים לך שעות נוספות'. אתה לא רוצה לשלם שעות נוספות, אז אל תעסיק שעות נוספות", הוסיף העובד.

כשנשאל האם גרניט נמצא שם במסעדה, השיב: "מתאר לעצמי שכן. הוא מאוד מעורב בכל מה שקורה במסעדה. הוא עושה כזאת קומבינה. בגלל שהוא מחזיק בהרבה פרסים, הוא מרשה לעצמו".

גרניט הגיב ואמר: "לפי מה שאני יודע, אנחנו משלמים לעובדים את מלוא מה שמגיע להם, לפי מה שהחוק דורש. אנחנו משתדלים להיות מהוגנים. היה וטעינו, נשמח לשמוע איפה טעינו ולתקן את הטעות. אם יש טבח שהועסק אצלנו ומרגיש שיש משהו לא תקין בהתנהלות מולו, ומרגיש שמגיע לו משהו מעבר למה שקיבל, בשמחה הוא מוזמן לפנות אלינו".