גדול המרגלים הישראלים מגיע לטלוויזיה:אלי כהן היה מרגל ישראלי שפעל בסוריה בשנות ה-60 והוצא להורג לאחר שנתפס, כיום הוא ידוע כאחד מחשובי המרגלים שהיו בתולדותיה של המדינה. נדיה כהן, אלמנתו של כהן סיפרה בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM על בעלה המנוח: "בעלי היה ציוני, הוא אהב את העם ואת המדינה, והיה מרגל מוצלח מאוד שסיפק למדינה מידע חשוב, המוסד עד היום מודה לו על כך".



"באותן שנים לא ידעתי בדיוק היכן הוא, וכל שידעתי שהוא עוסק ברכישת נשק בחו"ל. הוא היה מגיע לפגוש אותי בהפסקות ותמיד ראיתי אותו מאושר ועם מצב רוח", הוסיפה אלמנתו. "בדיעבד אני יכולה להעיד שהיו פיסות מידע שעברו דרכי ויכולתי לחבר את הנקודות ולהבין את מעשיו ולגלות. הוא פעל שלוש שנים בסוריה עד שהגיע היום השחור בו הוא נתפס ומצאתי את עצמי צופה בו נתלה".



סשה ברון כהן. רויטרס
סשה ברון כהן. רויטרס



"אלי מת ואני מתתי איתו, נותרו לנו שלושה ילדים שלא מכירים אותו ולא מבינים מדוע אמא שלהם בוכה", המשיכה. "מאיר עמית, יו"ר המוסד באותה תקופה, ראה את ילדי יותר מאשר אבא שלהם, ולא שחרר את בעלי מתפקידו".





על הסדרה המבוססת על סיפורו של אלי כהן הצפויה לעלות לנטפליקס בכיכובו של סשה ברון כהן סיפרה: "הסדרה הזו מלאת כאב עבורי. לא רק בגלל שהבדרן הזה משחק את דמותו אלא בגלל הניסיון להרוויח כסף על חשבון דמו וזכרו", עוד ציינה. "אני נוהגת לבקש הממשלה להזכיר בין השבויים שלנו את אלי כהן שלי. ביום העצמאות לא הזכירו אותו לשנייה אחת. אני באמת אוהבת את המוסד אך הם לא מצליחים להחזיר את הגופה של בעלי".



עריכה: איתמר זיגלמן