אופירה וברקוביץ' חוזרים למסך אחרי פגרה קצרה, ומשיקים לא פחות מ-2 פרקים בזה אחר זה. את ההשקה הכפולה שמרו ב"קשת" לסוף השבוע בו יצאה ב"רשת" העונה הראשונה שלהם לתוכנית הריאליטי "האח הגדול", כאילו כדי לנקר עיניים ולהגיד 'גנבתם לנו את הפורמט? אנחנו יכולים להביא רייטינג גם בלי בית יקר ומרושת מצלמות, לנו מספיקים שני מנחים שלא יודעים מה זה פוליטיקלי-קורקט'".

הצהרת הכוונות של אופירה וברקו ברורה, המנחים לא נרגעו מהעונה הראשונה על שלל הפרשיות בהם הסתבכו בה. להזכירכם, בעבר השניים ספגו ביקורת קשה על התייחסותם למיניותה של הדוגמנית הטרנסג'נדרית סתיו סטרשקו, גירושו של המרואיין מני נפתלי מהאולפן, וראיון בעייתי עם ענבל אור. 


הקסם הגולמי של השניים עדיין עובד, והתחושה שהם פשוט מדברים בלי דקה של הכנות לתוכנית עושה את שלה. פרק החזרה נפתח בסמול טוק של השניים על החופשות בהם בילו בזמן שלא נראו על המסך וכלל את העקיצה "דרך אגב, כיף בלעדייך, אבל התגעגעתי". כהרגלם יצרו השניים קולאז' של מרואיינים רציניים מהזירה הפוליטית יחד עם הזיות למיניהן וגם סלבס חמים במיוחד. 


יושב ראש ש"ס לשעבר אלי ישי היה מוכן להשתתף בתוכנית ששודרה בשבת, אליה הצטלם אומנם לפני, אך בכל זאת הפך לכלי בידיהם של אופירה וברקו שמשכו באמצעותו את הקהל גם אחרי בואה של שבת המלכה. הצמד ניסה לגרום לישי לתקוף את יריבו אריה דרעי ושאלו איך הוא מוכן לשקול לשבת עם אדם שהורשע בפלילים באותה מפלגה, בעוד הוא שומר על לשונו ולא מוכן ללכת אחרי הניסיון לחרחר ריב.



עוד הגיע לתוכנית האדם שאסייג הגדירה כ"שונא ישראל, שונא מזרחים, שפייסבוק החליטו לחסום את העמוד שלו", פרופסור אמיר חצרוני. האדם שהפך למוקצה בכל תוכנית טלוויזיה שמכבדת את עצמה, הוא בדיוק החומר שצריכים אופירה וברקו כדי ליצור מריבות קולניות. "מה אתה אוהב בעצמך? אתה שונא את כולם" היא השאלה הראשונה בתוכנית, שיוצאת מפיה של אופירה ומהווה דוגמה לחן הלא מעובד של שני המגישים - ישירות בוטה והתעלמות מכל כללי ה"פוליטיקלי קורקט". ברקו, כהרגלו מעלה את הרף וזורק את המשפט הבלתי נשכח, "אתה לא עושה שום דבר טוב ליקום הזה, אתה רק אנטי. אני לא יודע מה עשו לך כשהיית קטן, או שהתעללו בך, יש לך איזה מום, אתה מסכים איתי?" - כמו שאומרים ב"כוכב הבא": פתחנו את העונה.

כמובן שאי אפשר לסיים את הראיון בלי עוד כמה פנינים בגנון "ס'תכל איזה מכוער אתה", "אני לא בחיים לא אקרא לך פרופסור", "הוא חולה נפש, מה את מתייחסת אליו" וצעקות "יא טיפש!". 



מה שבאמת מעניין בהקשר הזה, הוא שבלי להרגיש, הופכים אופירה וברקו לתמונת המראה של הפרופסור הפרובוקטיבי, עם התבטאויות קיצוניות, פרובוקציות למכביר, ומוכנות לעשות הכל בשביל הרייטינג - נראה שהשניים הם המקבילה השמרנית של האקדמאי השנוי במחלוקת.