יוסי שטרית הוא שם חם מאוד בקולינריה הישראלית בשנים האחרונות. לאחר שהצליח בגדול עם המסעדה שלו, קיצ'ן מרקט, הגיע שלב חדש בקריירה שלו, בו הוא הצטרף לצוות השופטים בתוכנית "משחקי השף". שטרית, אשר החליף את מאיר אדוני, נכנס לנעליו וסיפר בריאיון מיוחד ב-103FM לאיריס קול על הדרך החדשה וניפק פרטים על עצמו ועל התוכנית.



"במסעדות שלי קוראים לי שף, חד משמעית כן", ענה שטרית לשאלתה של איריס קול, "אני אגיד לך מה. זה לא מה שאני ביקשתי, זה קרה לבד, אני מאמין בהיררכיה, יראת כבוד זה לא מפחד, אלא מלראות את הדרך. דרך ההיררכיה כל הדברים הטובים קורים, כל הדברים שמתנהלים מתחתינו, האוכל, לקוחות, וכל העניינים".
אתה שף עצבני?

"ברוב הזמן מגדירים אותי כחמוד וחייכן, אבל שאני במטבח, אני דורש. אנחנו בסוף נמדדים בסף התוצאה. המטבח לא מתנהל בצעקות. אין דבר כזה יותר. אני חושב שברגע שהטורים עולים, זה מראה רק על איבוד שליטה. את גם מרגישה את זה כלקוחה, ותארי לך איך העובדים מרגישים. אנחנו עומדים על שלנו, כי יש לנו אחריות".
על איזו משבצת אתה יושב בתוכנית?
"אני מביא את מי שאני, והולכת להיות עונה מעניינת מאוד. אני מאוד אסרטיבי, דורש, יודע לחבק מאוד מאוד, וזה בא לי מהבית. אני גם מנטור של העובדים שלי, ובגלל זה החלטתי ללכת ל'משחקי השף'. בסופו של דבר התוכנית מציגה את מה שאני עושה ביום יום. אנשים מגיעים לעבוד אצלי, ואני עוזר להם לחצות את הכביש ולהגיע למקום הרבה יותר טוב. העניין של לעזור לאנשים שיכנע אותי מאוד. יש שם סיפורים מרגשים, אבל יש שם את הדברים הכי אמיתיים בעולם. יש שם מלא התערבות שלנו בתור שפים. הגיעו אנשים מכל המקומות, מהפריפריות ולא רק מתל אביב, וזה היה נהדר". 
על האיכות של המנות סיפר: "ברור שהיו מנות שהפילו אותי. ראיתם את הפרומו האחרון. לא יכולתי להתאפק חוץ מלעשות קולות למנה שהפילה אותי מהרגליים. ואז אתה מגיע ומגלה את הניצוץ של הבנאדם הזה, והפוטנציאל. אתה מזהה את זה דרך הידיים, דרך הדיבור ועוד. זה נהדר".

קיצ'ן מרקט נבחרה למסעדה הטובה ביותר במזרח התיכון
"כל מה שקורה עכשיו גורם לי להגיד תודה. המסעדה מדברת בעד עצמה שבע שנים, אנחנו עושים את הדברים טוב, וזה כזה כיף. כל יום אני מחפש מנה חדשה, כל דקה זה קורה לי. זה תלוי בסיטואציה. בפקקים אני שומע רדיו ופתאום מרחף לי על מנות חדשות. אני מדבר עם אמא בטלפון ופתאום היא מזכירה לי משהו, וגם הטבחים שלי. יש מנות שהן באנקר, כי הלקוחות החליטו שאלה מנות שלא מזיזים, אבל אני כל הזמן מזיז, משנה, זה התפקיד שלי. אנשים משתעממים מקולינריות רגילה. צריך להזיז, לנסות, לשנות".
נהיה טרנד של אוכל רחוב, כי קשה להחזיק מסעדות. איפה אתה?
"אני מאוד אוהב את כל מה שקורה בקולינריה הישראלית, עצוב לי מאוד שהרבה מסעדות ברמה הגבוהה נעלמות, אבל בסופו של דבר אנחנו רק 70 שנה כאן ומתחילים פה משהו. אנחנו ממש ממש קטנים, אנחנו מתחילים להתפתח. גם ההתפתחות באוכל רחוב, אבל צריך מסעדות שנמצאות על האמצע, כמו קיצ'ן מרקט. אני מקווה שנביא בקרוב כוכב מישלן למסעדה".