אחרי ההצלחה הפנומנלית והבלתי צפויה של "חתונה ממבט ראשון" ב"קשת" החליטו לעשות מה שהם עושים הכי טוב - לשחזר, למחזר, להתיז כמה טיפות של מים מהולים באקונומיקה ולארוז בעטיפה יפה. כך בדיוק נראית "כמה רחוק" - ניסיון לחזור על נוסחת "חתונה" עם טוויסט שיוריד עלויות וייצר "פורמט חדש ומקורי", מבלי לשלם לבעלים המקוריים על השימוש באותו פורמט. ואם אפשר להוזיל קצת את ההפקה ולצלם חצי פרק בחדר אחד, אז בכלל - בינגו!

בזכיינית עשו זאת עם "רק רוצים לרקוד" שמחקה את "הכוכב הבא" מבחינת הנראות והשפה, שבתורה נבראה מהריסותיה של "כוכב נולד", וגם עם "בייק אוף" שהייתה סוג של טייק אוף על "מאסטר שף" (אם כי במקרה הזה בחרו בזכיינית לקנות את הפורמט המקורי). הבעיה עם שיטת העבודה, היא שעם כמות השיבוטים והשחזורים, המוצר מאבד ממקוריותו ואיכותו.



הרעיון ב"כמה רחוק" פשוט: שלושה רווקים ישראלים שחיים בחו"ל מגיעים לארץ כדי למצוא כלה כשרה וצברית ויוצאים לסדרת דייטים מהירה, אחריה יבחרו ארבע בנות שיחזרו איתם לארץ מגוריהם ומשם ימשיכו בניפוי. ויש גם "הנחייה" מינימליסטית של מגישה שלא נמצאת בקשר עם המתמודדים, רק במקום עידו רוזנבלום קיבלנו כאן את אילנית לוי.

עזבו את מומחי הריח והפסיכולוגים של "חתונה" - יש כאן מאץ' משמיים!

בעוד ש"חתונה ממבט ראשון" הצליחה להביא משהו חדש לטלוויזיה בישראל, ולייצר תחושה שאחרי כל תוכניות הדייטינג שמפגישות אנשים רק לשם בידור הקהל בבית - הם ניסו ליצור אהבת אמת, ב"כמה רחוק" נראה שבחירת בנות הזוג של גיבור הפרק יונתן רונן, מנכ"ל חברת קוסמטיקה בן 38 מברצלונה, ואלמן עם ילדה - היא רנדומלית לחלוטין. רובן צעירות ממנו בעשור ולא ממש חשבו לפני על רילוקיישן - כמו נטע, די.ג'יי בת 26 שלא מוכנה לצאת עם גבר שעובד בשעות שגרתיות שכן לא תוכל להפגש איתו כי היא עובדת בלילה. מי בהפקה אמר לעצמו - עזבו את מומחי הריח והפסיכולוגים של "חתונה" - אני מזהה כאן מאץ' משמיים!



גם חן חפצי ("יש יותר יפות ממני, אבל כשחן חפצי עוברת ברחוב, אנשים 'פועמים פעימה'") שלא סותמת את פיה לשניה ומעניקה ליונתן לימון במתנה, לא נראתה למישהו בהפקה כמו סיכוי אמיתי לאהבה עבור הרווק מספרד, במיוחד לאור מוזיקת ה"בואו בואו תראו איזה צחוקים" שהתנגנה לאורך כל הדייט איתה.

הדמות הכי מעניינת בפרק, וזו שנראית כבעלת הפוטנציאל הגבוה ביותר לשידוך מתאים ליונתן היא חופית, מאמנת פילאטיס בת 26 מגדרה, גם היא אלמנה עם ילדה, ששותפות הגורל ביניהם הצליחה ליצור קשר חזק כבר מהרגע הראשון.



לאורך הפרק שהריצו ב"קשת" על המסך סטריפ שאומר "שימו לב! ההרשמה לעונה הבאה של 'כמה רחוק' החלה, והפעם אנחנו מחפשים אתכן, רווקות שחיות בחו"ל". נראה שבזכיינית חשבו שהם עלו על פורמט כל כך דומה ל"חתונה" שאפשר לצלם בחצי המחיר - שהחליטו לעבוד על העונה הבאה לפני שקיבלו את נתוני הרייטינג מפרק הבכורה. על פי המספרים שהגיעו הבוקר - 12.8 אחוזי צפייה, כמעט 4 אחוזים פחות מ"רשת", אולי כדאי למישהו לחשוב שוב.