הלילה התבשרנו כי האחות הגדולה והחדשה שעוד לא הספקנו להתרגל לקולה הענוג, רווית מנדל, פורשת מתפקידה. זה לא דבר של מה בכך, מדובר בכישלון של הפורמט הכי מצליח שנראה על המסך. רק לפני מספר חודשים יצאו פרסומים המכריזים על אחות גדולה חדשה שתיכנס לנעליו של יורם זק, בעוד אנחנו הצופים מנסים להתרגל לשינוי החדש בקולה הרך והענוג של אישה שמנהלת את הבית, שלושה שבועות אחריי פתיחת העונה, היא מוחלפת באח הגדול אחר.

מה גרם למנדל לפרוש, האם היא פרשה או הודחה? האם נתוני הרייטינג החלשים של העונה הביאו לעזיבתה, או הליהוק החיוור שמקשה על ההפקה להניע? האם הייתה חסרה בה ציניות ועוקצנות שכ"כ אופיינית ליורם זק, שלעומתו בלטה יותר בנועם, רוך, ועדינות שהיא שידרה לדיירים? ייתכן אף כי עזיבתה של מנדל קשורה לפרישתו המפתיעה של הדייר טאי שרקי, שאי ודאות עדיין שורה על סיבת עזיבתו.

כך או כך רועי עוז יחליף את מנדל, ומהכרות אישית שלי איתו מהעונה הראשונה, בה השתתפתי, אני יכולה לומר בבטחה שהבחירה בו מעולה, ונראה כי הוא יצליח להחזיר לעונה את נתוני הרייטינג להם ציפו בזכיינית רשת.

האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך


אז מה היה לנו בפרק אמש? ההדחה של אילן קורן מבית האח הגדול לא הייתה מפתיעה. אילן היה מבוגר אחראי בבית, שקול, מיושב בדעתו, שולט ברגשותיו ויודע להכניס קצת "קומון סנס" לחבורת הצעירים ההורמונליים, אבל הוא הודח. נשארנו עם "מלכת הבית" אורלי בת גילו של אילן, שמראה יותר ויותר סימנים של ילדה בהפרעה (בעיקר עם תסרוקת השוונצים) מאשר המבוגרת האחראית.

אילן חשב שהוא יהיה הפרובוקטור של הבית כאשר נכנס אליו לראשונה אך גילה מהר מאוד שהצעירים חביבים ותמימים ו"כולם היו בניי", ועדיף לא לפגוע בציפור נפשם העדינה. האמת? לא קניתי את זה. מבחינתי, האמירה הזאת היא עוד אחת מאלף המסכות שאילן מתהדר בהן. לדעתי הוא פשוט הבין שהחומר האנושי בתוך הבית לא מאתגר מספיק על מנת שהוא יוכל להתגרות בו ושזה יצור אקשן מעניין. הרי עד עכשיו, האקשן היחידי בבית היה סשנים ארוכים של בכי לתוך הלילה בחדר האחות הגדולה או מחוצה לו.

האח הגדול . צילום מסך
האח הגדול . צילום מסך


למשל, כמה אפשר לבכות על טאי שעזב? הוא לא נחטף על ידי דעאש תודה לאל. או, כל כך הרבה בכי על עוגת יום הולדת ושיר של אימא שמתנגן ברקע. ולא תגידו סתם בכי, אלא בכי קורע לב, כאילו שוד ושבר ואסונות טבע. ברגעים מביכים כאלה מה יכול אילן לעשות, עם הקריצה שלו לעבר החיים וכמה שהם מצחיקים, חוץ מאשר לחשוב בליבו: מה אני בעצם עושה פה?

לכן, כאשר הוא אמר למנחי התוכנית, שבאיזשהו מקום בתת המודע שלו, הוא רצה לצאת מהבית, הפעם האמנתי לו. והוא יצא, מחויט, אלגנטי, בחליפתו הכהה ונעליו המבריקות נטולות הגרביים, עם חיוך שמציג סט שיניים מרהיב כמו בתמונות שתלויות על הקיר של רופא השיניים, וכל הזמן בשליטה מוחלטת. אותה שליטה עצמית הייתה בעוכריו, כי מפרובוקטור עם פוטנציה, הוא הפך למשכין שלום ולאבאל'ה, ואת מי לעזאזל זה מעניין?

אורלי, בגלל גילה, משמשת אף היא בשביל כמה מהילדים בבית כדמות אם, אבל היא לפחות לא מהססת לעצבן אותם מדי פעם. על הבוקר, עוד לפני שנגמר להם החלום, היא מאתגרת את עור התוף שלהם עם שריקות שלא היו מביישות את הקאובוי הכי פרוע במערב. היא גם חושבת שהיא הכי חזקה בבית והכי שווה, מה שמעצבן את תמי התזזיתית וחמת המזג.

האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך


הדרמות שאורלי מייצרת לעיתים שהצופה לא יודע אם לבכות או לצחוק מהן, מגוחכות ככל שיהיו (יכולתי להבחין בזיק של תדהמה בעיניה של לירז כאשר אורלי פרכה ידיה לשמיים ובהתקף של אמוק צעקה "כפרה כפרה" על בנה שנכנס למתחם הבית), לפחות מזיזות את הבית מקיפאונו. כי בינתיים, לא קרה שום דבר משמעותי שירעיד את אמות הסיפים.

שמס, שבפרקים קודמים לא העזה להגות את המילים "מגן דוד" ו"ארץ ישראל שלי" שמא תחטוף צרעת, ירדה למחתרת והיא שקועה במחשבות מדאיגות. מה יקרה כאשר תצא מהבית ובמגזר הערבי יעשו ממנה כבישת זיתים, כי היא לא הציגה את האג'נדה הפלשתינית שלה בעוצמה הראויה? גם מגי קצת איבדה את זה ומהפחד שתודח ולא תעמוד בציפיות של אמה הקשוחה שחושבת שהבת שלה צריכה להיות ראש הממשלה הבא, היא פולטת משפטים לא רציונליים ומביישת את מוסד המנכ"לות ממנו היא באה.

ברגע של היסח הדעת והרבה דמעות שמטשטשות את החשיבה, היא שואלת את שמס כשהן מדברות על נושא הדחות, את השאלה הכי הזויה שאי פעם נשאלה באח הגדול: "את בכלל רוצה לחזור למשפחה?" (לא, היא רוצה להתגייר ואולי אף להתגייס לצה"ל ולהפוך לרמטכ"ל הבא של ישראל) שמס בתגובה: "מה ז'תומרת? זה הבית שלי".

האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך


ואם מחכים לנו עוד קטעים כמו הקטע של אליאב ולירון שמתברברים ארוכות מה לכתוב על עוגת יום ההולדת של אורלי ומנסים לקלוע להגדרה הנכונה של המילה: "מלכה", במקרה הנ"ל אני מעדיפה שייתנו לי יותר מהחומרים שמספקים לנו צמד המנחים עפר ואסי.