הסדרה "בשבילה גיבורים עפים" הספיקה למשוך את תשומת לבם של ההמונים עוד בטרם עלתה לאוויר כשזכתה בתואר "הסדרה הזרה הטובה ביותר" בפסטיבל קאן היוקרתי. הסדרה, שנכתבה בהשראת הספר של אמיר גוטפרוינד הנושא את אותו השם, מספרת את סיפורה של חבורת חיילים משוחררים שמגלים כי חברתם יעלי, שלפי הידוע להם נהרגה בטיול בקולומביה - נותרה בחיים, ויוצאים למסע חיפושים אחריה כנגד כל הסיכויים, ולמרות כל המחלוקות ביניהם.


הצצה ל"בשבילה גיבורים עפים". צילום: נתאי נצר

משה אשכנזי, שמשחק את דמותו של יקיר בן דוד ("בנדה") בסדרה סיפר בתוכניתה של איריס קול ב-103FM על האודישנים לתפקיד: "למיטב הבנתי בחנו את כל התעשייה לתפקידים בסדרה הזו. קיבלתי לאודישן את התסריט עם הפרק הראשון וברגע שקראתי אותו הבנתי שאני רוצה לעשות את הפרוייקט הזה לא משנה מה. זה היה כמו לקרוא ספר טוב, התסריט מותח והדמויות מרתקות. איחלתי לעצמי לעשות את התפקיד הזה ואמרתי שאתן את כל כולי כדי לבצע אותו כי הבנתי שאני אוכל לספר את סיפורה של הדמות בצורה טובה ביותר. בהתחלה הדמויות בתסריט נכתבו בגילאים מבוגרים יותר אך לבסוף נוצרה החבורה שלנו, בגילאי 30-35, שנבחרה לשחק בסדרה".



כשנשאל איך הרגיש אחרי האודישן שזכה בתפקיד השיב: "עשיתי הכל כדי שזה יקרה והתחייבתי בפני הבוחן שאעשה את התפקיד באופן בלתי נשכח. אחרי שנים שאתה במקצוע אתה לומד לקרוא מי מתאים לאיזה תפקיד ומדוע לקחו אדם כזה או אחר לתפקיד מסוים. הדמות של 'בנדה' היא חלק ממני, ללא ספק, ולכן הייתי בטוח כל כך ברצון שלי בתפקיד הזה".



על הזכייה בפסטיבל קאן סיפר: "זה היה כמו לזכות באירוויזיון. נשלחו 130 סדרות מכל העולם, מתוכן עשר התמודדו על השפיץ של הפירמידה, ובחרו דווקא בנו, זה היה מדהים. הרגשנו בעולם אחר, זה היה אירוע יוקרתי עם מלא וצלמים שגרם לנו להרגיש שייכים ואהודים".



נינט טייב, "בשבילה גיבורים עפים". קשת 12
נינט טייב, "בשבילה גיבורים עפים". קשת 12



"לכל דבר יש את הזמן שלו", הסביר משה אשכנזי כשדיבר על הצלחה האישית שלו: "מה שטרף את הקלפים עבורי הייתה הסדרה 'מטומטמת' שבקרוב תעלה לעונה שלישית. משחק זה המקצוע שלי, זה החיידק שלי. כשאין לי עבודה אני יושב לכתוב תסריט לסרט קולנוע וכיום גם עובד על מופע סטנד-אפ. היצירה היא זו שתשאיר אותנו חיים".



עריכה: איתמר זיגלמן



בשבילה גיבורים עפים - הערב (ראשון) ב-21:00 בקשת 12