העונה החמישית של הדוקו ריאליטי של ערוץ עשר "בייבי בום", מהווה את ההגדרה המילונית של "פורנוגרפיה רגשית", הוא מכניס אותנו קרוב מדי אל תוך הרגעים שהיו אמורים להיות האינטימיים ביותר עבור זוג שהרגע הפך למשפחה, מציגה בפירוט רב מדי את הכאבים, הצעקות, הדחיפות, זריקות האפידורל והתינוקות מכוסי הדם שהרגע יצאו אל אוויר העולם.

אפילו במציאות של 2018, כשהריאליטי חדר כבר לכל מקום, ועל המסך זלגו כמויות של דמעות שיכלו בקלות למלא בריכה, "בייבי בום" מעוררת את התחושה שהיא הלכה עם החשיפה חמישה צעדים קדימה.

אני מוכרח להודות שלא צפיתי בעונות הקודמות של "בייבי בום", ו"שוק ווליו" פעל עליי במלוא עוצמתו, גרם לי לרצות להסיט את המבט בהרגשה שנקלעתי לסיטואציה שאני לא צריך להיות בה, כמו להיתקע במעלית עם זוג שמנהל ריב אישי וכואב או בקרון רכבת אירופאי לצד זוג באמצע מעשה אהבים. שאלתי את עצמי, למה שמישהו ירצה להציג לעולם רגעים האינטימיים כל כך שלו, ולמה שמישהו ירצה להביט כל כך מקרוב ברגעים בלתי פוטוגניים בעליל של אנשים אחרים?

נראה שבעונתה החמישית של הסדרה, על אף החומרים הקיצוניים של התוכן, נוסחת הריאליטי עובדת מצוין. פרק הבכורה הציג לעולם ליהוק מופלא של שלושה זוגות מגוונים ושובי לב. הזוג הראשון הוא דניאל ויוסי, שאיכשהו הצליחו לחמוק מתחת לרדאר של מלהקי הטלוויזיה בארץ עד היום. הם חמודים, מצחיקים, חייכנים ומנהלים מיני-ויכוחים מתוקים ביותר בסגנון "אני לא נגד אפידורל", "בואי לא נחלט מראש, נזרום עם הלידה", "טוב, אבל אולי אני ארצה אפידורל", "טוב מאמי". 

הזוג השני של הפרק, עדי ואיציק, מספקים את הסיפור המרגש של הפרק, כשהשניים מספרים בדמעות על הפעם הקודמת בה הגיעו לחדר הלידה במרכז הרפואי בילינסיון ויצאו ממנו בידיים ריקות לאחר לידה שהסתבכה.

בייבי בום, עונה 5. צילום מסך
בייבי בום, עונה 5. צילום מסך


הזוג השלישי מרי ואלון מוסיפים את רכיב המתח לפרק , בליווי פסקול שכמובן מסמן לצופים שעליהם להיות מתוחים עכשיו, כשרגעים לפני הלידה המיילדת מודיעה להם שאם מרי לא תתחיל בלידה באופן טבעי בקרוב, הם ייאלצו לקחת אותה לניתוח קיסרי.

לקראת סוף הפרק מגיע הרגע לו כולם ציפו, והתינוקות מתחילים בזה אחר זה לצאת לאוויר העולם. המצלמה לא חוסכת מן הצופים צעקות, כאבים ודחיפות, ונדמה שאם הפריים-טיים של ערוץ עשר היה מאפשר זאת, היא לא הייתה עוצרת עד שלא שצילמה קלוז אפ על התינוק יוצא מבטן אמו.

בייבי בום, עונה 5. צילום מסך
בייבי בום, עונה 5. צילום מסך


כשהילד של הזוג המקסים דניאל ויוסי יוצא אל אוויר העולם, דניאל מחזיקה ברך הנולד. כשהוא עדיין סגול היא קוראת ליוסי "תצלם, תצלם", כאילו היא שכחה שהחדר מרושת במצלמות יותר מבית "האח הגדול". ובאותו הרגע, מתבהרות לי השאלות שעלו בתחילת הפרק, בקשר למניע של הזוגות להיכנס לתוכנית. "בייבי בום" היא מראה של דור ה-Y, המחויב לתעד הכל בפרוטרוט, לא לשמור לעצמו דבר ולהציג את חייו ברשתות החברתיות, להעלות את סף הרגש, ומבחירה חופשית  להפוך את הפרטי לציבורי.