"מה שמכתיב את מידת האושר שלי אלו האנשים שסובבים אותי - המשפחה, בן הזוג והחברים שלי", מספרת השחקנית ("פאודה", "Oboy", "שנות ה-80", ו"פולמון") והדוגמנית יערה בנבנישתי כשהיא מתבקשת לתאר 'אושר' בעיניה. "האפשרות לבלות איתם ולהיות מוקפת בהם מגדירה בעיני אושר. היום אני יודעת באופן הרבה יותר ברור מיהם האנשים שבקרבתי, אין לי יותר בלבול סביבתי כמו שחוויתי בתיכון. אני בחברת אנשים שמבינים אותי".



האם את מגדירה עצמך אדם מאושר?
"כן, מאוד. ככל שאני מתבגרת, אני שמה לב שאני מאושרת יותר. דברים קטנים מטרידים אותי פחות, ואני שמחה יותר מהמכלול של החיים שלי. לא הייתי רוצה להיות צעירה יותר אפילו בחודש כי אני מרגישה שעכשיו אני בגיל האידיאלי. כשהייתי צעירה יותר, נתתי הרבה מקום לדברים קטנים וזניחים שכיום אני מרגישה שהם כלל לא רלוונטיים. בתיכון הייתי מוטרדת מהמראה החיצוני שלי, וכל פצעון היה יכול לגרום לי לא ללכת לבית הספר. לעומת זאת, היום אני לא מהבחורות שעורכות בטירוף את התמונות שלהן לפני שהן עולות לרשת".



"עכשיו אני מבינה שלפעמים אתה נראה טוב ולפעמים טוב פחות, וככל שאני מתבגרת כל עניין המראה לא מטריד אותי יותר. יש ימים שאני קמה בבוקר ואומרת לעצמי שיש סיבה לכך שאני מתפרנסת מדוגמנות, ויש ימים שאני קמה בבוקר ומסתכלת במראה ואומרת לעצמי שאני עובדת על אנשים. אני מאמינה שכולם חווים את זה".





מי האדם המאושר ביותר שאת מכירה?
"אבא שלי. הוא יודע מה חשוב לו ושומר על פרופורציות בהסתכלות על החיים. כמוני, גם לאבא שלי חשובה המשפחה, וכל עוד כולם בריאים ונמצאים בסביבה - הוא מאושר. כל שאר הדברים תופסים אצלו פחות מקום".



האם את רואה קשר בין תחושת האושר שלך לבין העיסוק שלך?
"הסיבה שבגללה המקצוע שלי גורם לי לאושר היא לא בהכרח המקצוע עצמו, אלא העובדה שאני בוחרת לעסוק במה שאני אוהבת. אני יוצרת לעצמי עניין בכך שאני עובדת עם אנשים טובים מאוד ודואגת שיקיפו אותי אנשי צוות שנעים לי להעביר איתם יום צילום. אם יש משהו שהשתנה בתחום המקצועי לאורך הזמן, ומבטיח שאהיה יותר מאושרת מפעם, זה שאני יודעת מהם הגבולות שלי ועובדת רק עם אנשים שנעימים לי. אני גם יוצרת קשרים משמעותיים עם לקוחות. זה חשוב לי".



האם את רואה קשר בין פעילות גופנית ואושר?
"בהחלט. תמיד הייתי מתאמנת בצורה אינטנסיבית מאוד. בשנתיים האחרונות אני בעיקר מתרגלת יוגה. הבנתי שזה מה שאני צריכה, את השקט. היו שנים שהייתי צריכה ספורט אינטנסיבי יותר כדי לפרוק אנרגיה. כיום אני מרגישה שאם אין לי זמן שהוא שלי ומשרת את הצורך שלי, אז משהו חסר לי. היוגה מעניקה לי שקט וזמן לעצמי".



מתי את הכי מאושרת?
"מכיוון שאני טסה הרבה, אני חושבת שהדבר שהכי ממלא אותי באושר כשאני בארץ הוא להיכנס למיטה ולהירדם עם בן זוגי. לא להירדם על הספה, אלא לבלות את הערב יחד ולישון יחד. זה שקט כזה שנותן לך את הידיעה שאת בבית".


יערה בנבנישתי למיכל נגרין קמפיין קיץ 2018. צלם : אלון שפרנסקי
יערה בנבנישתי למיכל נגרין קמפיין קיץ 2018. צלם : אלון שפרנסקי


האם אהבה וזוגיות חשובות לתחושת אושר?
"כן, אך אני לא מאמינה שזוגיות ואהבה מכתיבות את כל תחושת האושר שלך. צריך לבנות אושר פנימי כדי להיות מאושר בזוגיות, בחברות ובעבודה. אף פעם לא אמרתי שברגע שאמצא את בן הזוג שלי, אהיה מאושרת. הייתי מאושרת ופגשתי אותו מתוך זה שאני אדם מאושר, ועכשיו שנינו מאושרים יחד. אני חיה עם מישהו שמבחינתי הוא הבן אדם שלי בעולם, והאושר שלי מבוסס מאוד על כך שהוא בריא, מאושר, שטוב לנו יחד ושאנחנו מבלים זמן יחד. וזה משהו שאני מאמינה שצריך לעבוד עליו. אף זוגיות לא מתחזקת את עצמה. החיים שלי לא השתנו מאז הזוגיות. יש לי חיים עצמאיים ואני טסה הרבה לבד, יש לי הרבה חברות ועולם שלם, שהוא העולם שלי, והוא מועצם ומשופר כי אני נמצאת עם מישהו שרוצה שאהיה הכי מאושרת בעולם. ואני רוצה אותו דבר עבורו".

איזה תפקיד יש לכסף במדד האושר שלך?
"אחרי שראיתי בסביבתי הקרובה אנשים שחוו מפלות כלכליות קשות וקיצוניות ששינו את חייהם, אני מבינה שאנחנו צריכים להיות ברמה כלכלית מסוימת שתאפשר לנו לטפל בעצמנו אם נצטרך ותוכל לפתור לנו בעיות משמעותיות".

מאיזו תכונת אופי היית שמחה להיפטר כדי להרגיש מאושרת יותר?
"פעם הייתי עונה על שאלה כזאת שהייתי שמחה להיות רגישה פחות, אבל אני מבינה שאני אדם גמיש ומשתנה, ואני לא מגיבה היום באותו אופן שהייתי מגיבה פעם. אני עדיין מוצאת את עצמי רגישה יותר מרוב האנשים סביבי, אך גם רואה את הטוב שבזה".

מה העיסוק שגורם לך לאושר הרב ביותר?
"משחק. בשנה האחרונה היו לי כמה חוויות בעולם המשחק שגרמו לי להבין למה אני עובדת קשה כל כך בשביל להיות שם. עבדתי על כמה פרויקטים בחו"ל, והתחושה של לקבל את העבודה הזאת, להגיע אל סט ולעבוד עם אנשים שאני מעריכה מאוד גרמה לי לאקסטזה. זה מקצוע שכל הזמן מעמת אותך עם השאלה האם זה שווה את הדרך, ובעקבות החוויות שעברתי אני חושבת שהתשובה היא לגמרי כן".

איזה ספר/שיר/סרט/תוכנית טלוויזיה/יצירת אומנות גורמים לך לאושר?
"כל הספרים של אופיר טושה גפלה, כמו 'עולם הסוף' ו'היום שהמוסיקה מתה'. אני גם אוהבת מאוד את מאיר שלו".