כשב"קשת" החליטו להמר על אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' על המשבצת המתה של שישי בערב, הם לא חלמו, גם בחלומות הכי ורודים שלהם שהשניים יהפכו  לתופעה תרבותית, ועוד הלוהטת ביותר בישראל. מהר מאוד התוכנית עברה להיות משודרת שעתיים תמימות וחזרה לעונה שנייה לא מזמן. לכן לא מפתיע שהצמד קיבל תוכנית לייט נייט יומית בימי המונדיאל המהבילים בשם "לילה חם עם אופירה וברקוביץ".

יש משהו ממכר בצמד הזה, אין ספק שההצלחה שלהם לא מקרית. חוסר המודעות המוחלט שלהם יוצר את הממתק הכי מרענן בטלוויזיה. הכימיה המצוינת, שרצה כבר שנים בהצלחה בתוכנית הספורט היומית, פשוט מענגת. לראות אותם נקרעים מצחוק אמיתי, בלי שום ציניות, מהחיקוי ההורס שלהם בארץ נהדרת, גורם לי להתגלגל מצחוק כל פעם מחדש. יש משהו מקסים בשניים שפשוט לא נעלבים, כמו רבים אחרים שלא תמיד מודים בזה, מהדך בה צוחקים עליהם. יש משהו בריא באדם שיודע לצחוק על עצמו. 

ברקוביץ' הוא מעין דונלד טראמפ, גרסת הצ'ק פוינט. הוא לא מגיע מוכן לפסגת הגרעין עם קים, אה סליחה, לשום ראיון בתוכנית. הוא השולף הכי מהיר במערב, אומר מה שבא לו בלי לעשות חשבון לאף אחד, או חלילה להבין בשום נושא. ברקוביץ' בא לדבר ולא להקשיב, האורח הוא ממילא רק קישוט. ממילא, למי יש כח לדיון רציני? האמת היא שיש בזה משהו כך כך מרענן, אחרי מיליון ראיונות משעממים בהם הפוליטיקאים חוזרים על אותן קלישאות, מדברים הרבה בלי להגיד דבר, ברקוביץ' ואופירה גורמים להם להזיע, ומאלצים אותם להוריד את המסכות. 

הטלוויזיה החדשה מיישרת קו עם ההנהגה החדשה בעולם, ועם תרבות הטוויטר, הפייסבוק והוואטספ: רדודה, שטחית, מהירה ועצבנית. אין זמן לבדוק, אין באמת גם זמן לענות. דווקא בתוכנית אתמול השניים בחרו בראיון פתיחה קליל יותר, כזה שאשכרה אפשר לאורחת, ציפי לבני, להתבטא. רק שהכריזמה הלוקה בחסר הזכירה למה לבני תמיד הייתה, כמו שהעירו לה בצדק אופירה וברקו, רק קרובה להיות ראש ממשלה, רק כמעט. תמיד כמעט.

נראה שאין מתאים יותר מאופירה וברקו להעביר את החודשיים הקרובים, בהם ממילא תאי המח נשרפים בלהבות, ואם לא לחשוב, אז לפחות שיהיה שמח. יאללה חאפלה. אז תביאו את ברקו ואופירה, או ההפך. אחרי התוכנית השבועית, קמפיין הפרסומת והלייט נייט, הגיע הזמן לעשות את הדבר המתבקש והאמיץ ולהפוך את השניים, ביחד, לשרי התרבות והספורט. זה יהיה מצחיק ובטוח הרבה יותר טוב ממירי רגב. אם שכונה וכפיים אז איתם. מה ששלהם שלהם.