איגוד השידור האירופי מזהיר את תאגיד השידור כאן, מפני ההשלכות של החוק לפיצול התאגיד. במכתב ששלח מנכ"ל האיגוד האירופי, נואל קוראן, ליו"ר התאגיד גיל עומר ולמנכ"ל, אלדד קובלנץ, הוא כותב כי במידה והחוק יעבור וקיבל את אישורו של בית המשפט העליון, אזי חברות התאגיד באיגוד האירופי תיבחן מחדש. 

"כפי שידוע לכם, התאגיד נמצא כעת במעמד של חברות זמנית באיגוד השידור האירופי, עד לכינוס העצרת הכללית שלו החודש, אז תעלה הצעה להאריך מעמד זה עד להחלטה לגבי חוק הפיצול", כתב קוראן לעומר וקובלנץ. "אנחנו לא מכירים מקרה שבו ארגון שידור מפעיל גוף חדשות נפרד".
"במקרה שבית המשפט העליון יאשר את חוק הפיצול", כותב מנכ"ל האיגוד השידור האירופי, "ייתכן ויהיו לנו השגות על חברות התאגיד ובקשת החברות תעמוד לבחינה מחודשות ומדוקדקת על ידי כל גופי איגוד השידור האירופי על מנת להבטיח שמירה על ערכי השידור הציבורי".  קוראן הוסיף כי "באופן טבעי, אנחנו מוכנים לספק כל מידע נוסף או עצה שיכולים לעזור לפתור את המצב". 

אתמול דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס היום דיון בנושא פיצול התאגיד, בה ישתתפו היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שר התקשורת איוב קרא ושרת התרבות מירי רגב. במקביל, תיערך היום פגישה בז'נבה, בה ידרשו ראשי התאגי לנקוב בערים המועמדות לאירוח תחרות הזמר האירופית. 

אמש התייחס השר קרא לשאלת העיר המארחת של האירווויזיון, ואמר בתוכנית לילה חם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', כי "אין מחלוקת שצריך לקיים את האירווזיון בירושלים. זו המטרה העילאית, לא יודע למה נכנסים לזה".
 
לדבריו, "יש ישיבה אצל ראש הממשלה, נאזן את כל המסרים. ראש הממשלה לא מתערב, הוא מתווה מדיניות פוליטית. אין שום סיבה שאם מישהו חריג אמר דבר כזה או אחר, נפספס את ההזדמנות לשים את ישראל בקדמת הבמה. אנחנו מדברים על תיירות ועל כלכלה, אי אפשר לוותר על דבר כזה".