בערב יום שני שודר ב"קשת" סרטו של חיים אתגר, "עבודה בעיניים" בסדרת "המתחזים", שהציג סיפור התחזות בלתי ייאמן. במרכז הפרק עמדה אשה בשם שיפרי שפירא, שכינתה את עצמה בשמות רבים והתחזתה בין השאר לפצועה בפיגוע שהתרחש בחיפה לפני 15 שנים בקו 37, ולטענתה התעוורה כתוצאה מהאירוע. שפירא השתמשה בטענותיה בין השאר על מנת לעקוץ אנשים וארגונים.



אחותה של אחת מהנרצחות באותו פיגוע נוראי, סיוון רה-שושן, צפתה בפרק, זעמה על ההתחזות וכתבה פוסט קשה בפייסבוק: "ביום שני בערב בשעה 21:00 שודר פרק בתוכנית התחקירים 'המתחזים' בערוץ 12 של קשת בהנחיית חיים אתגר. בתור אחת שלא רואה הרבה טלוויזיה צפיתי בתוכנית מתוך איזושהי סתמיות אגבית. תוך עיסוקיי וענייניי האישיים נתקלתי בשידור הנ״ל כשהמתחזה מספרת שהיא נפגעה בפיגוע שבו נרצחה אחותי ז״ל. עצרתי הכל וצפיתי בשידור בתשומת לב מלאה, המומה פגועה ובהלם מהנאמר על ידה".





"מי שמכיר אותי יודע שאיבדתי לפני 15 שנה את אחותי התאומה הלא זהה בפיגוע 'אוטובוס הדמים' בקו 37 בשדרות מוריה שבחיפה", כתבה רה-שושן. "מחבל מתאבד התפוצץ ו-17 בני נוער נרצחו, ביניהם אחותי ז״ל מורן שושן (תמונה מצד ימין). אחותי אגב היתה הנרצחת האחרונה, הנרצחת ה-17".



"אנחנו מדינה שלצערי הרב יודעים הרבה שכול ואובדן של יקירנו ורצח על רקע לאומני לא מבוטל", הוסיפה. "איך לעזאזל אישה רמאית נוכלת שכזאת משקרת ומרמה שהיא עיוורת ומשתמשת בפיגוע אוטובוס הדמים לעיוורון הפיקטיבי שלה. הנוכלת הרמאית הזאת משתמשת באובדן שלי, בשכול שלי, באבל שלי (!) על מנת לעורר רחמים ולהיות מסכנה ושירחמו עליה?".


"המתחזים", חיים אתגר.  צילום מסך
"המתחזים", חיים אתגר. צילום מסך


"כמה רוע, כמה נבזות, להשתמש בסיפורים כמו זה (ולפי השידור היא השתמשה בעוד סיפורים כאלה) על מנת שירחמו עליה ועל מנת שיחוסו עליה כשהיא למעשה מרמה את טוב לבם של אנשים טובים ואמינים שרק רוצים לעזור לאדם במצוקה", סיכמה. "אני מבחינתי, והלוואי ויכולתי לעשות משהו בנידון, כדי למנוע ממנה להמשיך לנצל ולהמשיך לשקר שקרים בלתי נסלחים. להרוג אותה אי אפשר, כי זה לא חוקי. מה לעשות. במקרה כזה נותר לי שני דברים לעשות: רק להודות לתוכנית המתחזים בערוץ 12 קשת מאקו שחשפו אותה. דבר שני שתעזרו לשתף את הפוסט שלי על מנת להזהיר ולהיזהר ממתחזים שכאלה".