"אני סימה מיימון בכר (מדליקה משואה זו), מכריזה בזאת מול כל עם ישראל שעשיתי טעויות בחיים. אז מה? אני אעשה מה שבא לי!", מודיעה סימה ל"אח הגדול" כשהיא מקרבת את פניה למצלמה במבט מאתגר. וכל זה למה? כי אביבית בר זוהר סיפרה שהיא יודעת משהו על עברה של סימה בכר וכנראה עוררה את סקרנותה של כל מדינת ישראל. למרות שרוב המדינה בכלל נופשת עכשיו בחו"ל ואם יש משהו שמעורר את סקרנות המדינה, הוא איך נתגבר על מכת העפיפונים בדרום, ומעניין לנו את הקצה מה קרה פעם לסימה, שבכלל חיה היום בארה"ב.



בתוך סיר הלחץ הזה של בית "האח הגדול", הבית הכי מצולם במדינה, בטוחים הדיירים שכל העולם צופה רק בהם, כאילו אין לאנשים חיים. מה שהם לא יודעים הוא שמספר הצופים קטן מעונה לעונה והרייטינג מדשדש, כי התמונות חוזרות על עצמן ועם אותם סטראוטיפים: הביישן והאנדרדוג, העצבני והקולני שאוהב לעשות בלגנים, הערס המצוי, הרומנטיקן שבא למכור סיפור אהבה מפוברק, הנעלב הנצחי, האסטרטג בגרוש והמשכין שלום. עולם כמנהגו נוהג ואין חדש תחת השמש. אפילו המשימות חוזרות על עצמן, כמו המגפון שקיבלה מריה שדרכו היא צריכה לדבר אל חבריה, או האזיקים שקושרים את סימה ללירז. היינו כבר בסיפור הזה.



 האח הגדול, אביבית בר זוהר. צילום מסך
האח הגדול, אביבית בר זוהר. צילום מסך



כולם בקטע של "חיים שלי", "כפרה" גם ברגעי כעס והטחת עלבונות ואף פעם לא הבנתי איך אפשר לקרוא למישהו: "נשמה שלי" באותה נשימה שהוא נובח עליו בצעקות מחרישות אוזניים, כפי שעשתה סימה כאשר התפרצה על אביבית .



על אף המאמצים הבלתי נלאים של עורך התוכנית להגיש לנו פרק ששווה צפייה, אמש קשה היה להשאיר את העיניים פקוחות ואת האוזניים קשובות, כאשר ישראל דיבר בחצאי משפטים כאילו היה רובוט שהסוללה שלו נחלשה וגורמת לניתוקים, ומכול הווידוי המוזר שהוא ניהל עם תומר בחדר הסודי הבנתי רק משפט אחד שתומר אמר על עצמו: "הרגשתי כמו כוסית על" (למי שלא הבין הוא התכוון למסיבות גייז בהם בילה) לא לפני שהוא מיהר להסביר: "אני סטרייט" שמא מישהו יפקפק בגבריותו ויחשוד שהוא חומד את חברו. יחד עם זאת הוא סירב ללבוש בגדי דראג והכשיל את חבריו לקבוצה. מריה סיכמה זאת יותר טוב מכולם - זה כנראה נוגע לו בנקודה רגישה.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



שלא לדבר על ההוראה שישראל נתן לרועי, כאילו הוא הסגן של "האח הגדול", שמהיום והלאה אין אהבות בבית וכולם חברים של כולם כי הייתה לו הארה כאשר היה בחדר הסודי והוא סופסוף פיצח את התעלומה שנקראת "האח הגדול". בגלל ההארה הזאת הוא הודיע למגי, שוב במשפטים מקוטעים מכול משמעות רציונלית: "מהיום, אני ואת לא ישנים ביחד באותה מיטה, כי....את יודעת...". אז זהו, שאולי מגי יודעת, אבל אנחנו לא. והאמת? גם לא אכפת לנו, כי ברור שהכל אסטרטגיה. בעוד מגי באמת ובתמים התאהבה באיש והשרירים, הוא לגמרי חושב אסטרטגית בדרך אל הגמר.



ומריה, שלא יצאה להגנת רועי , לא יכלה להיות שקופה יותר וביקשה מישראל לחזור הביתה, או במילים אחרות אליה ולימים בהם ישבו מחובקים בחצר הבית. כי היא בעצם רצתה את ישראל כבר מההתחלה, אבל ברגע שהוא בחר במגי היא לקחה לה כברירת מחדל, את רועי הנייטרלי.



האח הגדול, מגי טביב. צילום מסך
האח הגדול, מגי טביב. צילום מסך



והנשמה והלב הגדול של הבית, אליאב רחמים, היחיד שנטול אסטרטגיות וטקטיקות משחק, אותנטי, טבעי, מרגש עד דמעות, הדייר המועדף על ילדיי ועל כל הצופים הצעירים, כי הם מספיק חכמים לקלוט מי אמיתי ומי מאכיל אותם בשטויות בשביל לקבל זמן מסך. אם האח הגדול לא ישנה טקטיקה ויערוך את אליאב בזווית אחרת, פחות מחמיאה, הוא לוקח בגדול את כל חבורת המשעממים וייצא אחרון מהבית.