לאחר אינספור מונדיאלים ואירועי ספורט אותם שידר, הגיע המונדיאל שהשאיר את יורם ארבל בבית, ובאופן נדיר, הוא יכול ליהנות מהכורסא בבית, וגם לצפות בקולגות שלו משדרים מהמגרשים ברוסיה. ארבל, שהודה בעבר שהמונדיאל האחרון ששידר בברזיל, היתה הטעות הכי גדולה בקריירה שלו, התראיין הבוקר (חמישי) בדקל-סגל, בגלי צה"ל, ולא חסך את שבטו מחבריו למקצוע.

איך זה לשבת בכורסא ולהתבונן בזה?
"קודם כל זאת הנאה גדולה. תשמע, זה לא המונדיאל הראשון שאני לא משדר, לעומת השישה שכן שידרתי. אני בוחר את המשחקים ולא רואה הכל. אני בוחר את המשחקים. החוויה הטלוויזיונית היא כמעט מושלמת. הכיסוי מדהים. אני לא רואה ב-4K אלא HD הרי זה לא הרוסים שמכסים את זה. מדובר בצוותים בינלאומיים של פיפ"א ובסופו של דבר, הם הטובים ביותר. הם אלו שמצלמים ומלווים מבחינת תמונה. זה מדהים. אני לא כל כך שומע את השידור העברי. אני רואה הרבה משחקים באפליקציה של "כאן", שהיא נהדרת. אלה שדרים של פיפ"א, שבוחרת שדרים אנגלים שמשדרים את הגביע עבור מדינות שלא שלחו שדרים למונדיאל".

למה השדרים מתארים איפה עומד השחקן. זה בא מהרדיו? אני מבחין היכן עומד השחקן
"תשמע, אני לא חושב שבין ארבעת השדרים הללו יש שדרי רדיו, כולם טלוויזיה. יש נטייה בשנים האחרונות לברברת יתר. אני אף פעם לא הייתי שדר של כרטיסיות. אני לא אוהב את זה. למרות שאני תמיד מגיע עם טונות של אינפורמציה, אני משתדל לא להשתמש בזה אם אני לא צריך, אבל תשמע זו דרך השידור. היום אוהבים לברבר. מה שמטריד אותי יותר, זאת הפסקנות שמעצבנת אותי. ארגנטינה סופגת שער וכבר שולחים אותה הביתה. 20 דקות במשחק מתחילים לבכות איתה. הכל נגמר. כדורגל הוא משחק כל כך נזיל והכל יכול להשתנות בין רגע. יש מומנטום שיכול להשתנות בין רגע".

מה מתכון לשידור כדורגל בעידן הטלויזיוני של היום
"השדרן חשוב אבל הוא בסך הכל בתפקיד משני. כולם מבינים את המשחק, כולם יודעים בדיוק אם קבוצה משחקת טוב או רע. התפקיד הוא בעיקר לעזור לצופה בזיהוי, להיות נינוח ולהפוך להיות משורר. משוררים אני עדיין לא שמעתי. יש משחקי כדורגל שאתה חייב להיות משורר. אם אתה לא משורר ואין לך את שאר הרוח ואת אוצר המילים ואת אוצר הרגש לעשות את זה". 
זה לא הפך להיות ספורט לאומי לחפש את השדר?
"אני לא סגור על המינוח, למרות שללא ספק חיפשו אותי במונדיאל 2014. אני לא הייתי בשיאי באותו מונדיאל מכיוון שהיו סיבות שלא ניכנס אליהן. היום יש אינטרנט לכולם. אני חושב שלא טעיתי פעם אחת במבקיע ב-14. הייתה טעות במבקיע במשחק האחרון של ארגנטינה. זאת לא טרגדיה זה רק לא נעים. 
אתה חייב לזהות את זה. חייב להיות זה הרגע של הריכוז האופטימלי 

מה דעתך על ה-VAR? 
"תשמע אי אפשר לעצור את הקידמה בסופו של דבר". 
אתה יכול להעריך מי יהיה בגמר?
"אני חושב שאתמול המדינה הכי שמחה בעולם היא ברזיל, בגלל הניצחון שלהם וההדחה של גרמניה. המשחק ההוא ייזכר לעד והברזילאים שמחו לאיד אתמול הבלגים הולכים רחוק אני חושב שהספרדים והברזילאים גם ילכו חזק, אם ברזיל תמשיך במגמה הזו".