עם פתיחת משחקי המונדיאל לפני כמעט שלושה שבועות, ספג שוק הטלוויזיה בישראל טלטלה רצינית, כשהצופים עברו מהערוצים "קשת 12", "רשת 13" ו"ערוץ עשר" לתאגיד השידור הציבורי ששידר את רובם המכריע של המשחקים. הערוצים המסחריים חוו ירידת רייטינג בכל התוכניות, ונראה שככל שמשחקי גביע העולם בכדורגל מתקדמים, המתחרים מתחילים לוותר מראש. אמש, כל הערוצים המסחריים בחרו לשדר שידורים חוזרים בשעת הפריים ולא לנסות להיאבק במשחק בין בלגיה ליפן, כאשר אף אחד מהם לא הצליח לחצות את רף עשרת האחוזים. זאת למרות שבחלק מערבי השידור הצליחו הזכייניות 'לתת פייט' ראוי למשחקים ולהגיע לכמעט 20 אחוזים.



ברצועת הפריים-טיים, כאמור, הוביל אמש "כאן 11" עם משחק המונדיאל בין בלגיה ליפן וגרף 23.2 אחוזי רייטינג. בקרב זכייניות ערוץ 2 לשעבר הובילה "רשת" עם לקט של התוכנית "משחקי השף" שקיבלה 9.4 אחוזי רייטינג, מול שידור חוזר של הדוקו של גלית גוטמן "בגובה העיניים" של "קשת" שגרפה 5.8 אחוזים. "שקר היופי" של ערוץ עשר, לעומת זאת, עשתה 3 אחוזים בלבד.



יאן ורטונחן מול גוטוקו סאקאי.  Getty images
יאן ורטונחן מול גוטוקו סאקאי. Getty images



ברצועת החדשות, עשו המהדורות 10.6 אחוזים ב"קשת" ו-7.4 ב"רשת", חדשות "ערוץ עשר" גרפו 5.9 אחוזים, ומהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 7.8 אחוזים. תוכנית האקטואליה "העולם היום" בהגשת יואב ורדי, שזכתה מהשיבוץ בין המשחק של השעה 17:00 בין ברזיל למקסיקו לבין המשחק של השעה 21:00 ושברה שיא צפייה עם 7.4 אחוזים.



בשעות הפרה-פריים שלפני החדשות הובילה קשת עם התוכניות "ערב טוב עם גיא פינס" שגרפה 7.5 אחוזים ו"התכנית הכלכלית" שהביאה 9.4 אחוזים, בעוד הזכיינית רשת ששידרה את "לפני החדשות" קיבלה 3.8 אחוזים. ערוץ עשר ששידר את התוכנית של אורלי וגיא הגיע אל החדשות עם 3.3 אחוזים בלבד.