ערב של ריאליטי: מאז פתיחת משחקי גביע העולם בכדורגל לפני חודש עבר שוק הטלוויזיה בישראל טלטלה קשה, כשהצופים עברו מהערוצים המסחריים לתאגיד השידור הציבורי ששידר את רובם המכריע של המשחקים. זכייניות ערוץ 2 לשעבר חוו ירידת רייטינג בכל התוכניות, מ"ספינות הדגל" הגדולות ועד התוכניות החדשות, ובחלק מהמקרים בחרו לוותר על המלחמה ולשדר שידורים חוזרים. אמש, בערב שלפני משחק הגמר של המונדיאל, בחרו הערוצים לשדר את תוכניות הריאליטי המובילות שלהן, בתקווה לחזור לימים שלפני המונדיאל.



תוכנית המציאות החדשה והמדוברת של "קשת", "אביב או אייל", שבפרק הראשון לא הצליחה לעמוד בציפיות וקיבלה 13.7 אחוזי צפייה בלבד, אומנם ניצחה את הקרב של מוצאי השבת עם 13.2 אחוזים לפרק השני, אך ניתן להניח שהנתון הזה לא מספק את קברניטי "קשת" שקידמו את התוכנית בצורה מאסיבית מזה כמה חודשים. "רשת", שלאחרונה משבצת הרבה שידורי "פריצה" לבית "האח הגדול", שאורכם פחות מ-20 דקות, הצליחה לרשום נתון נאה של 17.6, אך הוא לא נספר בשכלול הרייטינג בגלל אורכו הקצר. "משחקי השף" ששודרה מיד אחרי הפריצה השיגה 12.6 אחוזים.




"האח הגדול". ה"פריצה" לא נספרה. צילום מסך
"האח הגדול". ה"פריצה" לא נספרה. צילום מסך



לעומתן, "גב האומה" של ערוץ עשר גרפה 7.2 אחוזים, ו"כאן 11" סיכמה את ערב השידורים עם "רואים עולם" שקיבלה נתון מרשים יחסית של 6.4 אחוזים, מה שיכול לרמז על כך שהצופים מתחילים להתרגל ללחוץ 11 בשלט, וכעת הכדור נמצא במגרש של תאגיד השידור שינסה לגרום להם להישאר בערוץ גם אחרי תום משחקי המונדיאל.



בשעה 17:00 שודר המשחק בין בלגיה לאנגליה שהתמודדו על המקום השלישי במונדיאל והביא 15.8 אחוזי צפייה לתאגיד. הערב, בשעה 18:00 ישודר משחק הגמר של גביע העולם בכדורגל בין צרפת לקרואטיה, והשאלה המעניינת היא האם כמו שעשו שלבי חצי הגמר, הוא יצליח לשבור שיא צפייה.



נבחרת בלגיה. צלם : Getty images
נבחרת בלגיה. צלם : Getty images



ברצועת החדשות, קיבלו המהדורות 9.8 אחוזים ב"קשת" ו-8.6 ברשת, חדשות ערוץ עשר גרפו 7.3 אחוזים, ומהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 6.6 אחוזים.