ערב חלש ברייטינג: משחקי גביע העולם בכדורגל שהסתיימו השבוע גרמו לשוק הטלוויזיה בישראל לטלטלה קשה, כשהצופים עברו מהערוצים המסחריים לתאגיד השידור הציבורי ששידר את רובם המכריע של המשחקים. זכייניות ערוץ 2 לשעבר חוו ירידת רייטינג בכל התוכניות, מ"ספינות הדגל" הגדולות ועד התוכניות החדשות, ובחלק מהמקרים בחרו לוותר על המלחמה ולשדר שידורים חוזרים. עם סיום המונדיאל, נראה שהצופים לא ממהרים לחזור לטלוויזיה בהמוניהם והתוכניות המרכזיות של "קשת" ו"רשת" מקבלות רייטינג שקרוב יותר ל-10 אחוזים מאשר ל-20 אחוזים. תאגיד השידור "כאן" ממשיך ליהנות מהעובדה שהצופים התרגלו ללחוץ 11 בשלט, ומהפרומואים לתוכניות ששודרו בזמן המונדיאל, ומקבל נתון גבוה יותר לפריים-טיים מהימים שלפני המשחקים ועוקף את "ערוץ עשר".



ברצועת הפריים-טיים, הובילה אמש התוכנית "אביב או אייל" של הזכיינית "קשת"עם 12.3 אחוזי רייטינג, מה שאומנם מהווה ניצחון בקרב על הערב, אך אלו לא המספרים להם קיוו בזכייניות עם השקת התוכניות ועבודת יחסי הציבור הכבדה שקידמה אותה. מולה "משחקי השף" של "רשת" קיבלה 11.9 אחוזים בלבד, שמהווים ירידה משמעותית מהפרק של היום הקודם בו קיבלה התוכנית 15.1 אחוזים. את הירידה ניתן לקשור לעובדה שלפני הפרק של יום שני, שודרה הצצה קצרה לבית "האח הגדול" שמשכה את הצופים, שבחרו להישאר בערוץ "רשת 13" גם אחריה. "לעוף על המיליון" של ערוץ עשר, לעומת זאת, קיבלה 4.5 אחוזים, ו"כאן 11" סיכמה את ערב השידורים עם הפרק השני בסדרת הדוקו "יחידה מעורבת" שקיבלה 5.2 אחוזים.





ברצועת החדשות, קיבלו המהדורות 12.3 אחוזים ב"קשת 12" ו-6.5 ב"רשת 13", חדשות "ערוץ עשר" גרפו 5.9 אחוזים. מהדורת החדשות של תאגיד השידור הציבורי קיבלה 3.5 אחוזים, וחדשות "ערוץ 20" קיבלו 1.7 אחוזים.



בשעות הפרה-פריים שלפני החדשות הובילה קשת עם התוכניות "ערב טוב עם גיא פינס" שגרפה 9.2 אחוזים ו"התכנית הכלכלית" שהביאה 11.9 אחוזים, בעוד הזכיינית רשת ששידרה את "לפני החדשות", קיבלה 5.1 אחוזים. ערוץ עשר ששידר את "אורלי וגיא" הגיע אל החדשות עם 3.7 אחוזים.