"נינג'ה ישראל" לא נועדה עבור אנשים שנוהגים לדלג מעל המשימות הספורטיביות בבית "האח הגדול" כדי להגיע לקצת ריבים קולניים, רכילות עסיסית וסיפורי אהבה רומנטיים. איכשהו, למרות שכותב שורות אלו נמנה בדיוק עם אותם אנשים, הוא הצליח ליהנות מהריאליטי החדש של "קשת 12".

הפורמט האתגרי שהושק אמש בזכיינית מצליח להביא רעננות מבורכת למסך שידע יותר מדי תוכניות שירה ותחרויות אוכל. מאז פיצול ערוץ 2, נראה שהערוצים המסחריים נזהרים מכל דבר חדש וניסיוני ובעיקר לועסים את אותם חומרים ועוטפים אותם מחדש באריזות נוצצת, שהרי מה היא "אביב או אייל" אם לא "הכוכב הבא לאירוויזיון" - רק בלי האירוויזיון. רוב התוכניות שהושקו מאז נובמבר האחרון נראו כמו שיבוטים אחת של השנייה עם תוספות קלות, כאשר רק "חתונה ממבט ראשון" הצליחה לספק מוצר ריאליטי חדשני וסוחף. כעת, "נינג'ה ישראל", נכנסת את הוואקום הזה בריצת אמוק כשהיא מדלגת באתלטיות מעל המכשולים.



הרעיון של התוכנית פשוט - עשרות מתמודדים מתחומים שונים מגיעים אל נמל חיפה ומתחרים ביניהם במתקן בן 4 שלבים שמתחלפים ביניהם: "גשר מטבעות" מתנדנד עליו עליהם לקפץ, רשת חבלים עליה הם צריכים לטפס, ועוד משימות מז'אנר הישרדות – רק בלי השיק השבטי. אסי עזר ורותם סלע מחכים למתמודדים בסוף המסלול ומריצים את הדאחקות הקבועות שלהם, בעוד ניב רסקין ורותם ישראל מפרשנים את הקפיצות והריצות.

אין ספק, ב"קשת" יודעים לעשות טלוויזיה, ו"נינג'ה ישראל" לא יורדת ברמתה מהגרסה האמריקאית של NBC. מתקן הענק שנבנה בחיפה מרשים ביופיו, העריכה קצבית ומהנה והצילום נותן תחושה של "וואו". גם הקוביות המסותתות והישבנים המתוחים של הספורטאים והספורטאיות היפים עד כאב שמשתתפים לא גורעים מחוויית הצפייה.

כמו בכל ריאליטי אחד שצץ על המסך בארץ, "נינג'ה ישראל", מתובלת בסיפורי חיים מרגשים ומעשיות משפחתיות רבות שמספקות קצת ערך מוסף לאותם אנשים שמדלגים מעל המשימות ב"אח הגדול". 

ניב רסקין ורותם ישראל מנצנצים כתגליות הגדולות של הריאליטי, ומספקים פרשנויות שמשדרגות את התוכנית שבקלות הייתה יכולה להפוך לחזרתית ומשעממת. עזר וסלע, כמו כוסברה, נותנים את טעמם הייחודי והחזק, טעם שלא כולם מתחברים אליו, ולרבים כבר נמאס ממנו, אך עבור מי שאוהב - יכולים לשדרג כל מנה. במקרה שלי, הייתי בשמחה מזמין את השניים להריץ דאחקות אצלי בבית ולהסתלבט עלי על הקפה והחביתה, שכמובן מכילה המון כוסברה.


נינג'ה ישראל. צילום מסך
נינג'ה ישראל. צילום מסך