סגירת "הטלוויזיה החינוכית" נכנסת להילוך גבוה: נעילת השערים של גוף השידור עתידה להתרחש בעוד עשרה ימים, בהתאם לחוק השידור הציבורי הישראלי. לקראת סגירת הערוץ שפעל במשך יותר מ-50 שנות שידור, החלו מגישי התוכנית הוותיקה "ערב חדש" להיפרד מהמקום בו עבדו בשנים האחרונות. שרה ב"ק עשתה זאת בסרטון "לייב" שהעלתה לרשת הפייסבוק היום (ראשון).



"דקות אחרונות של 'ערב חדש' אחרי 36 שנים, עם דן מרגלית", כתבה אשת התקשורת בכיתוב ובצמוד לצילום הווידאו שהעבירה מתוך אולפן התוכנית הוותיקה.





"דמעות חונקות את הגרון", כתב אחד הגולשים כתגובה לסרטון. "זוכר את הולדתה של התוכנית במלחמת לבנון הראשונה. יום עצוב", הוסיף גולש נוסף לווידאו.


העיתונאית ליטל שמש בחרה להיפרד מהתוכנית האהובה בשידור כשהיא מספרת על הקשר שלה אליה, שהחל לפני מעל שני עשורים. "אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולהודות לכולם לפני שהחינוכית נסגרת. לפני 23 שנה הגעתי לאולפני 'החינוכית', הייתי אז כתבת צעירה בעיתון ילדים, רק בת 12. זה היה ערוץ שכולנו גדלנו עליו וגם דורות אחרינו. ליטל בת ה-12 לא הייתה שיום אחד היא תזכה לשבת בכיסא המגישה ולהגיש את תוכנית האקטואליה בה היא נהגה לצפות מדי ערב. אחרי שנתיים נהדרות שלי כאן ב'ערב חדש', אני רוצה להודות לכולם על הזכות הגדולה שלקחת חלק בתוכנית הזו. זהו יום מאוד עצוב עבורי".



"ערב חדש" הייתה תכנית האקטואליה הוותיקה בישראל עם וותק של מעל 30 שנות שידור. העיתונאי דן מרגלית, ליווה את התכנית מיומה הראשון ועד לשידור האחרון היום. התוכנית כללה ראיונות, פרשנויות ודיווחים בתחומים אקטואליים כשלצד מרגלית הגישו את התוכנית אראל סג"ל, עידן קוולר, ושרה ב"ק.

במהלך השנים הגישו את התכנית עיתונאים מהשורה הראשונה, ובהם: רפי רשף, אילנה דיין, דן שילון, אמנון לוי, אבי בטלהיים, גדעון רייכר, דליה נוימן, שלי יחימוביץ', גאולה אבן, רונן ברגמן, ועוד.