עשרות מעובדי חברת "חדשות עשר" יצאו היום (ראשון) להפגנה מול בבניין ה"מועצה לישראל יפה", בשדרות רוקח תל אביב, בו התקיימה ישיבת מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו. בישיבה דנה המועצה בנושא אישור מיזוג "ערוץ עשר "עם חברת "רשת", שלעת עתה מתעכב.



באספת העובדים הדרמטית קראו עובדי הערות שלא לעכב את האיחור ואמרו: "אין היתכנות כלכלית לערוץ, בעלי הערוץ לא רוצים להחזיק אותו, החרב מונחת על צווארנו". עוד הוסיפו העובדים כי: "למעלה מ-30 אחוז מעובדי הערוץ עזבו בחודשים האחרונים, כל יום עוזבים בין עובד אחד לשלושה. בית הוורד הפך לשממה".



 ערוץ עשר, רשת. צילום מסך
ערוץ עשר, רשת. צילום מסך



כזכור, בחודש יוני בעלי המניות של ערוץ "רשת 13" ובעלי המניות של "ערוץ עשר" פנו אל הממונה על ההגבלים העסקיים במזכר הבנות חתום בבקשה לאחד כוחות. לפני כשבועיים הרשות השנייה הודיעה לערוץ עשר כי החוק לא מאפשר, לטענתה, את ההליך במצב הדברים הנוכחי, היועץ המשפטי של הרשות הוציא מכתב שמבקש שבערוץ יישמו את סעיף 37 בחוק - כלומר שיודיעו על סגירה והאפיק ייצא למכרז בין גופים שיבקשו להפעיל את אפיק 14, ולרכוש את חברת החדשות של הערוץ.



עובדי ערוץ עשר מחו כנגד החלטת הרשות שלא להמשיך להליך המיזוג בגלל סעיף זה וטענו כי אם הוא לא יאושר, הערוץ וחברת החדשות שלו ייסגרו וכל העובדים והעיתונאים יאבדו את עבודתם.