נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שבת) כי "רוסיה מוכנה לספק את החיסון לקורונה, "ספוטניק 5", למדינות אחרות שזקוקות לכך" והוסיף כי ברוסיה עובדים על פיתוח שני חיסונים נוספים. הוא הדגיש כי יצירת מגוון חיסונים הוא "המטרה המשותפת של כולנו". 

מתנדבים מקבלים את החיסון ברוסיה. צילום: רויטרס

כזכור, לפני כשבועיים דיווחה רוסיה כי החיסון שלה הוכח כיעיל ב-92% לנוכח תוצאות הביניים של השלב השלישי, שנוסה על יותר מ-16 אלף משתתפים, בהם גם עשרת אלפים איש המוגדרים בסיכון גבוה. מפתחי החיסון טענו כי עד כה, לא התגלו תופעות לוואי. בהמשך הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא שוחח עם פוטין על האפשרות לרכוש את החיסון הרוסי בעוד מספר חודשים.

נתניהו על החיסון של פייזר: "יגיע לישראל בינואר"

רוסיה הייתה הראשונה להודיע על פיתוח חיסון לקורונה, שקיבל אישור רגולטורי ואף נעשה בשיתוף בית החולים הדסה בירושלים, כבר בחודש אוגוסט. נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע כי "החיסון עובד בצורה יעילה למדי ועבר את כל הבדיקות הדרושות".

עם הידיעה על המירוץ לחיסון, ציין פוטין כי הכוונה היא להתחיל בשיווק החיסון ב-1 בינואר 2021. באותו הזמן, הוא אף חשף כי גם בתו הייתה בין אלו שהשתתפו בניסויים במסגרת פיתוח החיסון: "טמפרטורת הגוף שלה עלתה במעט, אך היא מרגישה טוב יותר עכשיו".