“אנג'לה בלאק", יס VOD

בית משפחה אמיד, אישה נאה ובעלה המצליח מארחים זוג חברים, משהו במבטים שהם מחליפים זה עם זה ארוך בחצי שנייה מהרגיל, אבל השיחה קולחת, קצת דאחקות, שום דבר לכתוב עליו הביתה. הסצינה הבאה: האורחים הלכו, האישה הנאה כבר שוטפת את הכלים, בעלה המצליח ניגש אליה ואומר, “את צחקת עליי". האישה טוענת שמה פתאום, והבעל אומר, “את כן צחקת עליי, בחיים שלא תצחקי עליי", ומתחיל להחטיף לה מכות. המצלמה זזה הצדה, רק רעש המכות ואנקות הכאב בעקבותיהן נשמע. המצלמה מתעכבת על שן מגואלת בדם שנעקרה ומתגוללת על הרצפה.

ככה יוצאת לדרך סדרת המתח “אנג'לה בלאק". במהירות מתברר שזו לא הפעם הראשונה שאנג'לה סופגת מכות מבעלה. ואחרי כל פעם הוא מתחנן לסליחתה, ומסביר שהעניין לא בשליטתו, ושהוא נפגש עם “מישהו" כדי להתמודד עם כעסיו הפנימיים, ובלי להרגיש הופכים חייה לחיים של אומללות ופחד מתמיד מפניו וקבלת המצב הבלתי הנסבל לשגרת היומיום שלה.

עד שיום אחד פונה אליה גבר זר ברחוב ומספר לה שבעלה שכר אותו כדי לעקוב אחריה ולבסוף גם לרצוח אותה, כדי להשיג את המשמורת היחידה על ילדיהם, ושאם לא תיזום פעולה משלה, הדבר אכן יתרחש.

בהמשך מחכות לצופה מזימות ותככים, ומי שירצה יצטרך לצפות בעצמו. אחרי פתיחה מסמרת שיער, צריך לציין, הקצב המסחרר מואט מאוד, שפע אירועים ומבטים רבי־משמעות, גם בכמות מנדנדת מדי, מוחלפים בין אנג'לה לבעלה בזמן שהיא משתכנעת אט־אט, מאוד אט־אט, שהיא אכן בסכנה ממשית לחייה מצד בעלה.

על אף מגרעותיה, “אנג'לה בלאק" היא סדרה עוצמתית טובה מאוד. אווירת האלימות המופנית כלפי האישה מוחשית מאוד, ותחושת הפחד הבלתי פוסקת מפני הבעל המכה מרחפת באוויר בכל רגע. כסדרת מתח היא עושה את מלאכתה יפה.

• לראות או לוותר: לראות. מאוד.