"השותפים הגרועים בתבל" ("Worst Roommate Ever"), תוכנית הדוקו פשע החדשה של נטפליקס, לא כל כך מפחידה וגם לא כל כך מפתיעה, אבל עדיין נשארתי לצפות בכל הפרקים.

"השותפים הגרועים בתבל" היא לא "אל תתעסקו עם חתולים" וגם לא "נוכל הטינדר", אבל עדיין מצליחה לשאוב אותנו פנימה. כולנו עברנו את סאגת השותפים המתחלפים במציאות שבה שכר הדירה החודשי הולך ועולה ויוקר המחיה מרקיע שחקים, ולכן הפתרון האולטימטיבי הוא מגורים משותפים עם אנשים שכנראה לא היית יושב איתם אפילו לקורטדו, אבל זה מה שצריך להתמודד איתו כשרוצים לגור בעיר הגדולה.

ישר כשראיתי את טייטל התוכנית ״השותפים הגרועים בתבל" דמיינתי בעיני רוחי דירת באוהאוס תל אביבית מתפוררת בפאתי צפון תל אביב. בדירה גרים שלושה דיירים: מוזיקאי בשם יובל שבצורה עקבית ומתריסה לא שוטף כלים, נופר הוטרינרית ויואב המהנדס תוכנה. השותפים האחרים והממש בסדר נאלצים לעשות ליובל אינטרוונשן לאחר שהמצב הגיע לנקודת רתיחה. יובל דוחה את האשמות ומאיים לעזוב, האם נופר ויואב יצליחו למצוא לו מחליף עד סוף החודש?

ובכן הסדרה "השותפים הגרועים בתבל" לא באמת מציגה סיפורים כאלו מיינסטרימים, תודה לאל. למשל, בפרק הראשון "אתה יכול לקרוא לי סבתא" אנחנו נתקלים בדורותיאה, אישה מבוגרת ושובת לב שנראה כאילו הלו"ז שלה מורכב מחוג ברידג', סריגת סוודרים לחתולים פגים וחילוק סוכריות ורטרס אורגניל. זהירות ספוילר- בפועל דורותיאה סיממה לאורך שנים בעלי מוגבלות שחיו אצלה בהוסטל, גנבה את חסכונותיהם ואז קברה אותם בחצר האחורית. בואו נגיד שאנני ווילקס מהסרט ״מיזרי״ נראית כמו שה תמים לידה.

לפרק השני קוראים "תיזהרו מהשקטים": הסטודנטית מרידה ראמוס נעדרת והבלשים מתמקדים בשותפה לדירה קיי סי ג'וי. גם הפרק הזה מפתיע, פחות או יותר. הרבה בחורות נתקלו בחייהן בסיטואציות לא נעימות כששותפיהן לדירה החליטו שהם מאוהבים בהן והקשו על המגורים המשותפים, כשהם מעמידים את השותפה בסיטואציה ממש לא נוחה ובלתי אפשרית. הפרק הזה מתמקד בגבר אלים שלא ידע לקבל לא כתשובה וכאמור הסוף לא היה טוב.

"איש המרתון": גם פה דמיינתי לעצמי את מעלליו של ירון גולדמן, בחור סחי ומעייף שרץ את מרתון תל אביב ולא מפסיק להעיק על שותפיו לדירה בסיפורים מפורטים על אימוניו בחדר הכושר. כנראה שהחיים בארץ לא כאלו מטורפים ואפלים אם זה הכי גרוע שיכולתי לדמיין. בפרק המדובר אנחנו נתקלים בספורטאי הכריזמטי יוסף ח'אטר שמרמה אנשים בצורה עקבית וגונב את כספם באמצעות סיפורים שונים ומשונים.

כאמור, הכותרת של המיני סדרה לא באמת נותנת לנו מושג על העתיד לבוא וזו אולי הסיבה שכן נשארתי לצפות בה. ואולי זה בכלל כי הייתה בעשרת הנצפים? מי יודע, מה שבטוח זה שלא הייתי ממליצה לאף אחד לחפש שותפים באתר קרייגליסט.