"אני אף אחת", נטפליקס

דווקא אחרי שאמה של אנדי אוליבר מצילה אותה מרוצח הלום קרב, מתברר לה ששתיהן חיות כבר 30 שנה בזהות כוזבת בתוכנית להגנת עדים. וזוהי רק תחילתו של מסע גילויים

החיים של אנדי אוליבר תקועים. היא בת 30, רווקה, ללא כיוון ואופק מקצועיים, בעלת אישיות חששנית וחסרת החלטיות, פעם נוספת בחייה חוזרת לבית אמה. האם, לורה, קלינאית תקשורת במקצועה, אהובה מאוד על מטופליה, בעיקר נפגעי הלם קרב. השתיים נפגשות בדיינר לשיחת אם ובת, אבל מה שמצטייר כעוד שיחה כמעט שגרתית של "מה יהיה איתך ומה תעשי בחיים שלך, אנדי" הופך לדרמה לאומית. צעיר היושב שם, ככל הנראה הלום קרב, שולף אקדח, יורה למוות בשתי נשים הנעצרות לרגע ליד שולחנן של אנדי ולורה ומאיים להרוג גם את אנדי. לורה מצליחה להרגיע אותו מעט, ולאחר שהוא נועץ סכין בידה שוחטת אותו למוות בעזרת הסכין הנעוצה בידה. מי צריך פתיחה טובה יותר לסדרה.
הסיפור הופך למסקרן אפילו יותר כשלורה, הנעשית גיבורה לאומית, נמלטת בעיקשות מהפרסום ומניידות העיתונאים החונות בלהקות ליד מדשאת ביתה, וממש מגרשת את אנדי הנדהמת מהבית בתביעה שתתחיל לחיות את חייה.

אט־אט מתחילים להתברר לאנדי פרטים המסבירים את התנהגותה של אמה, שהראשון שבהם - וזהו הספוילר האחרון שיפורסם כאן - ששתיהן חיות, עוד מינקותה של אנדי, בזהות כוזבת וכמובן ללא ידיעתה - בתוכנית להגנת עדים מטעם הממשל האמריקאי. למה, כמה, איך, יתכבד הצופה המעוניין ויצפה בסדרה.

הרעיון לסדרה נאה, ונלקח מתוך רומן מתח בעל שם דומה ("Pieces of Her"), שנכתב בידי הסופרת קארין סלוטר, שכתבה מותחנים רבים שהפכו לרבי–מכר בינלאומיים. לא צפויים להירשם עומסים בחדרי מיון בעקבות התעלפויות שייגרמו לצופים בשל הדיאלוגים ונפתולי היחסים בין הדמויות. אלה מדגדגים באיכותם את הסטנדרטים הנהוגים באופרות סבון. המתח פה הוא העניין וגם כאן לא צפויות התעלפויות. שוב ושוב כטוב ידה מעניקה סלוטר המיומנת התפתלויות, תגליות, צרות צרורות שמנסים הרעים לעשות לאנדי התמה שהולכת ומתקשחת, עד שהנפש קצת מתעייפת מעוד ועוד צרות, מה שכמובן מקשה על צפיית הבינג' בסדרה. אבל בסך הכל, כאמור, מדובר ברעיון נאה, שאפשר בהחלט לדרג את התוצר שהוליד מעל הממוצע הנהוג בנטפליקס, ואפשר לצפות בו בלי חרטה על הזמן (הלא מעט) שדרש.
לראות או לוותר: לראות. לפעמים דורש סבלנות ולכן מתאים במיוחד לחופשת הפסח. 