"קווים אדומים" ("Dirty Lines"), נטפליקס

סמים, סקס, אמסטרדם - כל החומרים הטובים היו מוכנים לשימוש, ויוצרי הסדרה הצליחו לבזבז את כולם. מוצר שהוא כדור שינה מצוין

“קווים אדומים" היא סדרה שמלבד למלא את מחסני נטפליקס לא ברור למה טרחו לייצר אותה. גיבורת הסדרה, שעלילתה מתרחשת בשנות ה־80 באמסטרדם, היא מארלי, סטודנטית המוצאת עבודה בחברה חדשה המפעילה שיחות סקס טלפוניות (אתה נכנס אליי עם ה־ הזקור שלך וכו'). החברה נוחלת הצלחה ובמקביל משתנה מארלי השמרנית ונפתחת בגדול אל מיניותה. סוף סדרה.

התבגרותה המינית של מארלי משעממת ביותר. בתחילה היא מתביישת לדקלם את הטקסטים האמורים לחרמן את הזכר מצדו השני של הקו, אחר כך היא מתביישת פחות, בסוף היא מאמצת לעצמה קול מפתה שאמור גם למת לגרום זקפה. ישאל עצמו הצופה מה הניע בקרבה של מארלי לשינוי הגדול כל כך, והתשובה היא פחות או יותר כלום. מארלי היא דמות דקה כמו קרטון. לא מעוררת מחשבה, לא הזדהות, אין בה חוכמה יוצאת דופן, לא חוש הומור - היא קרטון. כמו אריזת קרטון. יכולה להכיל את ירקות העונה, או טיפוס משעמם כמותה.

כמו מארלי, גם חבריה לסדרה, צמד האחים פרנק ורמון, מקימי החברה, חסרי תכונות שמשאירות רושם שנייה אחרי שנעלמו מהמסך. רמון עוד עושה מאמץ להוכיח שהוא בן אנוש ולא בובה כשהוא מדגים יציאה מגושמת מהארון ולאחריו הוא חוזר לשורת השומדבר המרדימה.

לומר על “קווים אדומים" שהיא החמצה של נושא מעניין יהיה עלבון להחמצות של נושאים מעניינים. “קווים אדומים" היא לא פחות מסדרה תמוהה. היא נראית כאילו מכבש דרכים עבר על כל אלמנט בה שיכול היה להיות מעניין - אמסטרדם, סקס, קצת סמים, הצלחה - ושיטח אותו כדי להבריח כל צופה שעוד ינסה לשבת מולה. מהבחינה הזו “קווים אדומים" היא הצלחה גדולה.
לראות או לוותר: מצוינת ככדור שינה.

רופא מכה את תוקפו, טוויטר

ושוב מכות בחדר מיון. אלא שהפעם רופא החטיף בחזרה. סרטון על הנעשה בארצנו החביבה

כתמיד, מסתובב המדור ברחבי הרשתות החברתיות בחיפושיו אחר סרטונים המתעדים את אזרחיה החביבים של הארץ הנעימה ומסבירת הפנים שבה אנו מתגוררים. והנה השבוע נמצא סרטון בטוויטר שבו מצולם חדר מיון ובו גבר בריא בשר מכה מכות נמרצות צעיר צנום המוטל על הרצפה. בירור העלה כי המכה הוא לא פחות מרופא (!) ולשנייה מבקש הצופה לקונן שאם בארזים נפלה שלהבת, אנה אנו באים וכו', אלא שבירור מעמיק מעט גורם לדמעות להתייבש כשמתגלה שמספר דקות קודם לכן תקף הצנום בעצמו את הרופא מאחר שלא היה שבע רצון ממשהו, והדוקטור החביב החליט שמלבד להכניס קתטר הוא יודע גם להכניס מכות וגם יודע לעשות זאת היטב.

ולא נשכח גם את אילת, העיר הדרומית הקסומה, שבה צולמה בשבוע שעבר קטטה המונית במלון, וגם כוחות משטרה ומשמר הגבול הוזעקו כדי להפריד בין הנצים. יש להודות שאומנם כבר ראינו סרטונים רבים מהסוג של קטטה בלובי/בריכה באילת, אגב שימוש בכיסאות פלסטיק וקרשים, אבל תמיד מעודד לצפות בגרסה חדשה מהסדרה, כי, וזאת ידוע, מה יפים הם חוצות ארצנו ומה יפים אנשיה! 