"הקרב על אובר", הוט HBO, הוט VOD

הסיפור של אובר, לפחות בשנותיה הראשונות, הוא למעשה סיפור עלייתו ונפילתו של מייסד החברה טראוויס קלאניק. קלאניק הוא המנוע העצום מאחורי יישום הרעיון הנאה של המוניות הפרטיות, הוא המתמודד העיקרי עם הקשיים העצומים שבהם נתקלה החברה עד שהגיעה לפסגת ההצלחה המסחררת, אבל באופן מכוון ואלגנטי יוצרי הסדרה לא מאפשרים לצופה לחבב אותו.

זה יוצא לדרך באופן פשוט: לטראוויס יש חלק קטן ברעיון הראשוני של אובר. מאוחר יותר, במפגשים הקריטיים עם משקיעים הוא גונב אותו לעצמו. אבן הפינה למערכת היחסים הדי עוינת בין טראוויס לצופה מונחת כבר כאן.

החלקלקות של טראוויס ממשיכה להיות מופגנת לאורך צמיחת החברה. מול מכבש ההתנגדות שמפעילים עליו נהגי המוניות הזועמים והלוביסטים שלהם בכל עיר חדשה שאליה נכנס, טראוויס לא מהסס לנקוט שיטות לא סימפתיות וגם לעבור על החוק כדי להשיג את מטרותיו.
זה עובד עד שכמובן זה לא עובד.

כמות השערוריות הנחשפת גדלה, וטראוויס, המתמחה בשיחות מוטיבציה צעקניות עם העובדים (אוי כמה נמאס מהסצינה המשומשת הזו. תסריטאי העולם, רחמים), נאלץ להתפטר מתפקידו כמנכ"ל ולעזוב את אובר, שבינתיים מתנדנדת בין הצלחות לכישלונות גדולים.

זה, אגב, מה שעושה את הסדרה הזו לשוות צפייה: ההגינות בלא להציג את אובר כהצלחה מסחררת שהביאה גאולה נפלאה לעולם ולאזרחיו הממהרים להגיע הביתה. גם שנים אחרי שהיא נכנסה לשוק עדיין צריכים פה מוניות.

לראות או לוותר: כאמור, שווה לראות.