בשיחת זום שנערכה בנושא, לא חשש נתניהו להגיד כי בבחירות הקרובות קיימת "הזדמנות אדירה להגיע ל-40 מנדטים", ולשם כך, צריך לפעול. העיקרון שעליו מתבסס בכל החלטה והחלטה שמקבל עבור הליכוד הוא - איך מרוויחים עוד שני מנדטים. מי יביא מספיק קולות כדי שהליכוד יקבל שני מנדטים נוספים ובזכותם - את הממשלה? 

בנימין נתניהו מודיע על התוכנית הכלכלית החדשה לסיוע במשבר הקורונה

לכן, למשל, הוחלט כי הפעם בן גביר לא נשאר בחוץ. לא עוד שריפה של עשרות אלפים קולות בימין. נתניהו עדיין מחכה לראות, אם בכל זאת ולמרות הכל, בן גביר וסמוטריץ יגיעו להבנות ולריצה משותפת. אם לא, ככל הנראה, בן גביר הולך לקבל מקום בעשירייה הרביעית של רשימת הליכוד.

הדרישה מכיוונו של סמוטריץ היא שריון אחד בליכוד בתמורה לסגירה עם בן גביר (בסגנון שריונו של בן-דהן בזמנו). המועמד המוסכם לשריון בליכוד יהיה שמחה רוטמן שמקובל גם על הליכודניקים, אך גם שמו של אופיר סופר עולה. נכון לעכשיו, ההליך לא הבשיל ואין הסכמות סביב אפשרות השריון.

כאמור, בתחילת החודש ועדת החוקה של הליכוד בראשות ח"כ חיים כץ אישרה את הצעת נתניהו לביטול הפריימריז במפלגה והקפאת המצב של הרשימה והיו"ר לקראת הבחירות הבאות. ההצעה כללה גם הקצאה של שישה שריונים שיינתנו ליו"ר הליכוד, במקומות 5 או 10, וכן 26, 28, 36, 39, 40, כדי לגייס דמויות בולטות לרענון הרשימה.

נתניהו הציג את הקשיים התפעוליים, הבריאותיים והכלכליים בקיום פריימריז בתקופת הקורונה כנימוק לביטול הבחירות המקדימות והקפאת הרשימה. ועדת החוקה הביעה תמיכה מלאה בהצעה של נתניהו ואישרה אותה, בכפוף לאישור מזכירות הליכוד, שבראשה עומד שר האוצר ישראל כץ.

כזכור, חרושת השמועות בנושא החלה לפעול במקביל להכרזה על קיום הבחירות. בין השמות החמים בינתיים: יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס - חבר ליכוד ותיק, כריזמטי ופופולרי, שהחזיר לנתניהו תשובה שלילית ברורה: "הליכוד מאז ומתמיד היה הבית שלי, ואני מודה על ההצעה ועל הבעת האמון. יחד עם זאת, השלטון המקומי הוא השלטון היחיד היציב במדינה ואמשיך להנהיג אותו".

כוכב נוסף בבורסת השמות הוא משה בר סימן טוב, המלאך חמור הסבר של הסגר הראשון. המנכ"ל לשעבר של משרד הבריאות נחשב בשנים האחרונות למקורב מאוד לנתניהו, והלה סומך עליו כי יחזק את הצלחתו במלחמה בקורונה ויכין תוכנית כלכלית ליום שאחרי.

סביר להניח כי גם כאן יתנהל ראש הממשלה כמנהגו, וההחלטה הסופית תתקבל בדקה ה־90, ערב סגירת הרשימות.