יו"ר מפלגת ימינה, ח"כ נפתלי בנט ממשיך לאתגר את הממשלה בכל הקשור לטיפול במגפת הקורונה, ואתמול הוא פרסם תוכנית להביא את ישראל לאפס תחלואה. אלא שכל זה עומד בצלה של השאלה החשובה באמת - האם הוא יצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. בראיון לענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM הוא הסביר גם על התוכנית וגם מדוע הוא בטוח שהוא יהיה זה שיקים את הממשלה הבאה.

כשימינה הייתה על 20 מנדטים היה אפשר להבין את הגישה לפיה אתה תקים ממשלה אבל כרגע אתם 14-12 לא תוכל להקים ממשלה. האם תשב או לא תחת נתניהו?
"האמת שחשבתי שאתה אומר בוא נעשה סדר בדבר הכי חשוב ותשאל אותי מה התוכנית להביא את ישראל לאפס תחלואה. התשובה ברורה היא שאין ברירה אחרת. אין ברירה אחרת כי אנחנו לא יוצאים מזה, תסתכלו ימינה שמאלה אנחנו בתוך המשבר הזה, אף אחד בממשלה וגם לא מהמתחרים לא הציע איך לצאת מהקורונה ואיך לייצר מקומות עבודה".

אתה בורח, אנחנו שואלים על המספרים.
"מתחילת החודש נפטרו 1,400 ישראלים מקורונה ומתחילת החודש נסגרו כמה עשרות עסקים. אני מציע תוכניות מאוד מדויקות".

לא תהיה רה"מ הבא.
"אני חושב שיש סיכוי לא מבוטל, אני באמת מבין את המציאות ורואה שאנחנו כן במגמת התחזקות כי יותר אנשים רואים את הדבר הזה. בבחירות האלה אני לא רואה חלופה. אני לא יודע מי מוציא אותנו מהברוך הזה חוץ מאיתנו".

נפתלי בנט תוקף את נתניהו בנאום פתיחת מושב הכנסת (צילום: ערוץ הכנסת)

איך פוליטית עשה את זה לא תוכל להרכיב ממשלה.
"לא נכון, אני במרחק ארבעה מנדטים מהיכולת להקים ממשלה, עוד ארבעה מנדטים ואנחנו מקימים ממשלה".

עם 18 מדנטים?
"חד משמעית. זה לא קל, אבל אנחנו המפלגה היחידה שלא מחרימה ולא מוחרמת ויש לנו יכולות פוליטיות בלתי מבוטלות".

מי ימליץ עליך?
"אנחנו, ימינה לא תמליץ על נתניהו או מועמדים אחרים אלא עליי. זה השלב הטכני. בסוף אתה צריך לשבת ולייצר מכנה משותף ואני חושב שיש לי את היכולת לייצר מכנה משותף עם מספיק מפלגות".

דבר פרקטית, למי תפנה? איך תחבר? איך תגיע ל-61?
"אני יכול לחבר את כל המפלגות שבעד מדינה יהודית ודמוקרטית אחרי שהם רואים שאנחנו במבוי סתום. אנחנו נעשה את החיבורים. זה לא קל אבל אנחנו מיומנים ואני רואה את המגמה ואתם תראו. רק אתמול צירפנו את ראש העיר שדרות כמספר 3 במפלגה, מביאים אנשיי עשייה ולא עוד פוליטיקאים משומשים ובאים לעבוד. במצב הזה גם הרבה אנשים שהם לא בדיוק על הלבנה הפוליטית שלי יגידו זה בן אדם שיודע להוציא אותנו מהברוך. כל מי שיתחבר לרוח של מה שאני מנסה לעשות פה וזה להגיד חברים אנחנו במצב חירום, בואו נתמקד באיך יוצאים מהקורונה כי הממשלה הזאת קלולס ואין לה שום תוכנית, בואו נראה איך מייצרים גן עדן לעסקים קטנים, למגזר הפרטי, כדי שייווצרו פה מקומות עבודה כי הממשלה לא יודעת לעשות את זה".

הסיעות החרדיות פרטנריות?
"בהתנהלות שלו נתניהו הפך את החרדים משותפים לבעלי הבית של המדינה, כשארכיב את הממשלה נהפוך את זה בחזרה אנחנו נהיה בעלי הבית הממשלה עצמה והם השותפים".

איך תאכוף במגזר החרדי אם בכיר במשטרה אומר שזה יביא לשפיכות דמים?
"התוכנית שלי, תוכנית אפס תחלואה היא בדיוק ההברקה שבה זה שאתה לא צריך כל היום לריב ולהכניס טנקים לבני ברק, אתה מכוון במקום זה את כל האנרגיה, כל הבדיקות, כל המערך האפידמיולוגי על ערים נורמטיביות, מנקה אותן תוך 4-3 ימים עם מסה של בדיקות, מכריז עליהן נקיות ומי שבוחר לנהל את העיר שלו בצורה אדומה חסרת אחריות הוא לערים הירוקות לא נכנס".

אתה רואה 20,000 איש בלוויה וזה לא נתפס. מה תעשה כדי למנוע את זה?
"במקום להיות באובסס יום וליל על מה קורה בבני ברק בואו נתמקד בלנקות את נתניה, את באר שבע, תל אביב ,רמת גן, ראשון לציון. ברגע שנקיים אף אחד אף תושב מעיר אדומה לא נכנס זו עבירה עם אחריות פלילית. שם אני מקפיד על אכיפה".

הלוויתו של הרב דוד סולובייצ'יק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הלוויתו של הרב דוד סולובייצ'יק (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"רוב המדינה יהיה פתוח תוך זמן קצר"

יהיה אפשר למנוע גטאות? למנוע כניסה של מורים וגננות ורופאים וחולים?
"חד משמעית. אל מול החלופה שכל המדינה סגורה בוודאי חד משמעית ואגלה סוד – תוך בערך עשרה ימים תהיה כזאת תחרות בין כל הערים בארץ חוץ מכמה ערים שמחליטות שיותר חשוב להן חתונות ולא יודע מה בגלל שסוף-סוף יהיה מצב שצדיק וטוב לו שאנשים בערים ירוקות מרוויחים מזה".

חולה מבני ברק שצריך להגיע לשיבא.
"לחולים ולחריגים יש".

מורים?
"לא, לא. הרי היום כל הגנים סגורים, כל בתי הספר סגורים, כל המסחר סגור אז בתקופת הביניים של 20-10 יום לא ייכנסו מערים אדומות לערים ירוקות למעט חריגים קטנים שאפשר לכבות את השריפה באמצעות מערך אפידמיולוגי חזק שקיים". 

אז הלוויות יכולות להימשך לפי התוכנית שלך.
"בסוף לחוסר אחריות של בן אדם יש גבול. אני מנסה להיות ריאלי".

זה לא חוסר אחריות, אנחנו בבתי החולים נספוג את ההתמודדות עם התחלואה.
"אבל לפחות העיר תהיה פתוחה והילדים שלך ילכו לבית הספר והמסחר אצלך ובערים נוספות לפי התוכנית הזאת, לפחות הרוב הדומיננטי של מדינת ישראל יהיה פתוח תוך זמן מאוד קצר".

ניסו לעשות רמזור, זה פחות או יותר אותו דבר.
"פחות מיותר, אין פחות או יותר". 

זה לא הלך כי נתניהו צריך את החרדים וגם אתה תצטרך.
"אני לא אומר לסגור את הישובים שלהם. אני אומר לסגור את הישובים הירוקים להם, יותר קל לי מלהכניס טנקים לבני ברק, אני מציע לבני ברק להפוך לירוקה. לא רוצים? לא צריך, אבל זו תהיה עבירה פלילית לתושב מיישוב אדום להימצא ביישוב ירוק ודינו חצי שנת מאסר. ברגע שאנחנו נבזר ונעניק את האחריות לראשי עיר יחד עם כוח משטרתי שיודע להעמיד לדין אנשים, מספיק שאחד או שניים יעמדו לדין על שהייה בלתי חוקית באזור ירוק על ידי תושב אדום זה ייפסק וגם בבני ברק וגם בכפר קאסם יהיה מרוץ לירוק".

אין לך ממשלה בלי החרדים, אתה באותה בעיה כמו נתניהו.
"הבעיה של הממשלה הזאת זה לא רק החרדים. אצלי אני אהפוך את המצב חזרה שהממשלה תהיה בעלת הבית של המדינה והמפלגות החרדיות יוכלו להיות שותפים לפי קווי הממשלה אבל לא בעלי הבית של המדינה. גם בדברים שלא קשורים לליצמן, מחדל נתב"ג שהכניסו במשך 10 חודשים את כל המוטציות מהעולם בהזרקה ישירה לישראל - זה קשור לחרדים או לחוסר מנהיגות? יש בעיה של חוסר מנהיגות, אני בא עם פתרונות יצירתיים גם לגבי נושא גיוס החרדים ושילובם בכלכלה. הגישה שלי הפוכה - במקום לנסות לגייס אותם עזבו את זה, תורידו את גיל הפטור לגיל 21, אל תכפו על החרדים שירות צבאי מגיל 21".

מועמד ממפלגת ימינה אביר קארה 'אני שולמן' כותב לפעילה לשעבר 'תחלקי עליי ואני בועט לך בראש'.
"התכתובות ישנות, כי עכשיו בן האדם נכנס ואני מסתכל מה הוא עושה ומה שהשולמנים עושים בפועל כולל אביר קארה עצמו".

יש בעיה עם האישיות שלו.
"אני יכול לקבל ביקורת על התבטאויות, אבל אני שופט אדם על מכלול הדברים ובמכלול הדברים השולמנים ואביר קארה עזרו לעשרות אלפי בעלי עסקים בשנה הנוראה הזאת ולפני. הם נלחמים כדי להקל על העצמאים מהמדינה שרודפת אחריהם כאילו כסף נופל מהשמיים".

אתה יכול להבטיח למי שמצביע לבנט וימינה שלא תהיה סיטואציה בה חברים מהתנועה שלך בורחים לנתניהו ברגע האמת? למשל אביר קארה?
"חד משמעית, לא קרה אצלי אף פעם ולא יקרה. לאנשים יש פגמים, הם לא מושלמים כי הם באים מעשייה. יכולתי למחזר פוליטיקאים מלפני 30-25 שנה שלא עשו כלום בחיים שלהם ועכשיו יצרו אסופת מפלגות. גם אני מלא שגיאות ותקלות כי אני בזירה כאיש הייטק, כבעל עסק ויזם ומי שעושה שוגה".

לא לכולנו יש תיקים במשטרה.
"אין להם תיקים במשטרה. לפני 20 שנה כשהיה אדם צעיר ואחר הוא עשה שגיאות ואכן עבר עבירה ושילם על זה את המחיר. מאז בנה משפחה. לא כולם נולדו עם כפית כסף ביד, הבן אדם מגיל 12 עובד כדי לפרנס את אמא שלו חולת הפוליו. נכון, אנחנו לא מושלמים אבל אני גאה שיש לי אנשים שנלחמים למען העצמאים, למען עם ישראל".

אי אפשר לבחור אנשי עשייה עם היסטוריה אחרת?
"הוא הקים ארגון ותנועה של 200,000 אנשים שנאבקים מול האטימות השלטונית, ראיתי את זה בעיניי. אם מישהו רוצה להקים מפלגה נטולת בעיות ראיתי מה יוצא מזה, מביאים פוליטיקאים שלא הביאו כלום".

למשל סער?
"מביא את שר המים, באמת איזה יופי. מה הם עשו בשנה האחרונה? מה גדעון סער עשה בשנה האחרונה למען עם ישראל?"

שר המים אומר שלא ישב עם נתניהו ואתה לא.
"כי זה הערך העליון היום במדינת ישראל. לא לעזור לעם לא לפתור בעיות, רק להבטיח הבטחות".

מבחינת מיליוני מצביעים זו שאלה מהותית.
"אחד מגלח את השפם השני נשבע והשלישי חותם על הצהרה מגוחכת וכולם אחרי הבחירות מאכזבים. הנה יש פוליטיקאי שקוראים לו נפתלי בנט שאומר את האמת".

"לא אחתום על מסמכים מגוחכים"

אתה פשוט בוחר לא לבחור.
"אני אעשה כל שביכולתי להחליף את המנהיגות הכושלת של נתניהו, אני חושב שבעבר עשה דברים טובים אבל הגיע הזמן להיפרד ממנו. אם הציבור ייתן לי את הכוח זה יקרה. בסוף הבחירות נעשה את המתמטיקה ואני אעשה כל שאני יכול כדי להחליף, אבל המספרים ידברו".

יש אופציה קטנה שנתניהו מרכיב ממשלה וקורא לך. אתה תלך?
"הוא כשל כישלון נוראי. אני נאבק בדמוקרטיה ואני בא לציבור ואומר לו הנה התוכניות. אני מתכוון להחליף את בנימין נתניהו לא כי הוא רשע, אלא כי הוא נכשל ובכלל הכישלון הוא צריך ללכת הביתה. אני לא אחתום על מסמכים מגוחכים. זה ילדותי כי אתם שיבחתם והיללתם את הגבורה של גנץ שאומר אני לא אכנס ואת האוזר שנכנס ונשבע שלא יכנס והנדל. בא פוליטיקאי ואומר – אני אעשה את מה שאני יכול אבל זה תלוי במנדטים". 

בתגובה לדבריו הגיבו ממפלגת תקווה חדשה כי "בנט עבר לעבוד בשביל נתניהו גם בהשמצות. הצבעה לבנט - היא הצבעה לנתניהו. ישראל זקוקה להנהגה חדשה. רק הצבעה לתקווה חדשה - תביא להחלפת השלטון".