מפלגת ישראל ביתנו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן, שומרת על יציבות בסקרים האחרונים, וצפויה לקבל כשבעה מנדטים. גם במערכת הבחירות הזו המפלגה תוקפת את החרדים ואת התנהלות הממשלה והעומד בראשה בעקבות הטיפול בתחלואה הגוברת בערים החרדיות והכנסת כל המדינה לסגר בגלל זה. אחד המבקרים החריפים שלנתניהו במפלגה, ח"כ אלי אבידר, שוחח הבוקר (שני) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM והתייחס לעבודה שלמרות המצב והביקורת כלפי החרדים, מפלגתו לא ממריאה בסקרים, וכן לשאלה איך  תקום ממשלה בלי המפלגות החרדיות.

אפשר היה לצפות שבמצב הזה של שנאה יוקדת כלפי החרדים, כפי שהגדיר אותו אריה אלדד, הייתם ממריאים בסקרים.
"אני מקווה שלא נמריא בגלל שנאה, אלא בגלל שאנחנו עומדים במילה שלנו ובגלל ששמעת את בנט בראיון שלו. אנחנו לא רוצים להיבנות על שנאה אבל אני חושב שהמצב הנוכחי יביא לשינוי במערכת הפוליטית במדינת ישראל. כולם רואים שאנחנו נמצאים כבר בסגר השלישי בגלל הפוליטיקאים החרדים. הוא לא רצה, נתניהו לא היה מסוגל להפעיל את תוכנית הרמזור מאחר ואמרו לו אתה לא תסגור את הערים שלנו, אנחנו לא ניתן את זה. הוא נכנע להם, לליצמן לדרעי ולגפני כל הזמן. אנחנו מציעים דבר אחר מהיום הראשון, לטפל דיפרנציאלית. איפה שיש תחלואה תטפל. הוא לא פתח את הבדיקות, הוא לא העביר את זה לניהול של פיקוד העורף, הוא הכניס מטוסים מברוקלין, ומה קרה בדובאי?".

ח"כ אלי אבידר בביקורת על רה"מ נתניהו. צילום: חשבון הטוויטר של אלי אבידר

איך היית מתמודד עם אתמול?
"הייתי יוצר פרוטוקולים להתנהלות. זה היה באוויר הפתוח, בחיים לא הייתי מאפשר לכולם להצטופף בצורה כזאת. מה היה קורה בבלפור אם היו מצטופפים ככה?".

משטרה? צבא? מה עושה?
"דבר ראשון – הייתי מעלה את רמת האמון בממשלה, אי אפשר להאמין לממשלה כאשר הכול נמצא בכאילו ובסיפורים, הייתי מקיים הידברות עם ראשי הציבור החרדי מהיום הראשון".

לא מכניס כוחות יס"מ פנימה.
"הייתי מכניס כוחות משטרה כדי שינתבו את התנועה, 20 אלף איש קפצו פתאום לאותה צומת?".

עמדו בהבטחות למסלול.
"שקר וכזב, אני רואה כמה שעות לוקח לאנשים שרוצים לעלות לבלפור במוצ"ש כי מנתבים את התנועה ומשגעים אותם במחסומים וזה לא קרה אתמול, אתה שומע את שומר אומר 'לא עשינו כי זה היה נגמר בשפיכות דמים'. מה המפתח בעצם? זה או לשגע את המחאה, לפגוע ולהרביץ, להפעיל מכת"זיות או לא לעשות כלום?".

לו אתה עומד אתמול בדילמה, מה אתה עושה?
"אנחנו לא בעולם בינארי, אין 0 ו-1. זו חשיבה שנתניהו מנחיל לנו הרבה שנים, אין דבר כזה. הוא התקפל כלפי העדה החרדית וכלפי הפוליטיקאים בעדה החרדית מהיום הראשון נראה לך שאנחנו צריכים להיות בסגר בערים ירוקות? יש מניפולציה של כל ההצהרות, אומרים שכול המדינה אדומה – כמה שקרנים הם יכולים להיות?"

אתם עומדים על 8-7 מנדטים בסקרם האחרונים, איך תקום ממשלה בלי נתניהו וחרדים?
"מאחר ויש מספיק מנדטים כדי לקיים את זה. עשיתם חקירת שב"כ לבנט והוא לא נשבר, הוא יישב עם נתניהו בכל סיטואציה ומה שיבטיחו לו, ברגע שהציעו לו להיות שר ביטחון הוא קפץ פנימה אז הציבור צריך לקבל החלטה למי הוא נותן את המפתחות".

אם הציבור תומך בכם קמה ממשלה. איך?
"יש יותר מ-80 מנדטים שיכולים להקים ממשלה נקודה. יש את מרצ, העבודה, ישראל ביתנו, יש עתיד, ימינה וגדעון סער".

ביום טוב הגעתם ל-61, איך ישבו ביחד?
"כולם יכולים להגיע למסקנה שחייבים להחליף את השלטון הקיים, שאי אפשר להמשיך עם הברדק הזה. אנחנו בסגרים בגלל הפוליטיקאים החרדים ובגלל האינטרסים המשפטיים של נתניהו".

נניח הגעת ל-61. איך תוודא שאין חריגות? אין עורקים למחנה נתניהו ומקים ממשלה ומי עומד בראשה
"אמרנו בצורה ברורה מי שיקבל את הכי הרבה מנדטים עליו נמליץ לנשיא, הדבר השני ששאלו את ליברמן זה למי תתקשר אחרי הבחירות והוא אמר אני אעשה שיחת ועידה. צריכה להיות אחריות של המפלגות להחליף את השלטון הקיים. השלטון הנוכחי פשוט הורס את המדינה. בנט שכל הזמן מתהדר בעצמאים הוא חלק ההרס, הוא הצביע בעד הכנסת הטכנולוגיה של השב"כ לטלפונים שהכניסה כמעט מיליון איש שלא לצורך, הוא הצביע בעד הסגרים ובעד דברים שלא עזרו לעצמאים. אז צריך להסביר איך יוצאים מהמשבר האסוני הזה וזה בכך שמגדירים שנתניהו לא יהיה והמפלגות החרדיות לא יהיו, והוא לא מסוגל להתחייב. אני מקווה שכל העצמאים והעסקים שנסגרו מתחילת הקורונה, אנשים שנפלו לשוק האפור, לחובות, שמתאבדים רק שלא שומעים עליהם, ואנשים שיתאבדו לצערי".

איך תשב עם בנט כשאתה אומר עליו את כל הדברים האלה?
"אני יושב איתו גם בוועדות ואני צועק בוועדות נגדו ונגד הדברים שלו".

איך אתה רואה את הסגר המתמשך, צריך להאריך?
"הוא מנסה להגיע ל-8 בפברואר, הוא אמר 'ביום רביעי נקיים דיון', למה? כי ביום שני יש משפט. הסגר לא נאכף במקומות שהוא צריך להיאכף, הוא לא נותן פתרון במקומות שיש מרכזי תחלואה, הוא סגר פוליטי, אסור להמשיך אותו כי זה הורס את המדינה".