שר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן, הודיע אתמול על פסק זמן מהחיים הפוליטיים, ופרישה ממפלגת "הישראלים", אליה עבר מכחול לבן. חיים רמון, שהיה המתווך בין הליכוד לכחול לבן בניסיון למצוא פשרה בנושא תקציב המדינה, ותלה את האשמה בכך שהכנסת התפזרה בניסנקורן עצמו ובראש הממשלה נתניהו, הסביר היום (שני) לבן כספית ולינון מגל ב-103FM מדוע הפרישה של ניסנקורן היא מעשה בוגדנות כלפי רון חולדאי. 

מה דעתך על ניסנקורן?
"מי שפעל בבוגדנות נגד בני גנץ לדעתו של בני גנץ ולדעתי והכניס לו סכין וסובב, עושה את זה גם לחולדאי. מה היה קורה אם הוא היה נשאר עד יום שישי? הרי ברור שהוא החליש את חולדאי, היו יושבים ומדברים ומחליטים אחרי. אבל מי שבוגד פעם אחת בוגד פעמיים. אני רוצה להסביר את עומק הבגידה של ניסנקורן שלא הבינו אותה. באותה ישיבה בה הוא התפאר שהוא הציל את הדמוקרטיה הוא לא הציל שום דבר, לא היה שום דבר. הוא ניהל משא ומתן עם יש עתיד, עם חולדאי ועם מפלגת העבודה באותה ישיבה. תארו לכם שאתה עומד לסגור עם כאן 11 ואתה יושב בישיבה של 103 ומחליט על עתידה, זה לא מעשה שפל? זה לא מעשה בוגדני? על כך הוא הוסיף חטא ופשע באותו יום שלישי ואני יודע שמי שאחראי לכך שהממשלה הזאת התרסקה זה נתניהו כי הוא לא רצה את הרוטציה. אבל היה אולי סיכוי למצות את אי הרוטציה והוא טרפד".

כל המתווה היה עליך.
"ודאי, הייתי שם אני מעיד. כל מה שביקשו זה שלושה-ארבעה ימים נוספים למיצוי המשא ומתן. גם את זה הוא בא לבני גנץ באותו יום שלישי ואמר אם אתה לא מודיע שאתה מצביע בעד אני מפרק את כחול לבן. גנץ לצערי נכנע, זה הדבר. זה יום כיפור קטן של הפרשנים. הרי כל היום היללו והעריצו ושיבחו את ניסנקורן שהוא האיש היחיד בכחול לבן והוא מגנט המנדטים והדגל שהולך והוא זה שלמעשה מחזיק את כחול לבן והתברר שכל הדברים שנאמרו עליו לא החזיקו מים אפילו חודש".

כי הוא שירת אג'נדה של שמאל.
"האג'נדה הזאת יכול להיות שהיא חזקה מאוד באולפנים אבל חלשה מאוד בציבור. מהרגע שניסנקורן הצטרף לחולדאי התחילה ההתרסקות. אני לא אומר שזה רק בגללו אבל ודאי שהוא לא הוסיף רבע, שליש מנדט לחולדאי. בגלל ביבי ובגלל ניסנקורן אנחנו הולכים לבחירות. הוא הגן על כל המעשים שגם אתה לא מסכים איתם. ניסנקורן היה יס מן מוחלט של הפרקליטות, של היועמ"ש. כששאלתי אותו האם הוא יודע את מי הציע מנדלבליט ליועמ"ש הוא אמר אני לא יודע אני סומך עליו. שאלתי למה הוא לא תומך שפרקליטת המדינה תהיה השופטת גונן אגמון, הוא אמר אמרו לי שהיא לא צפויה ומוזרה. הוא לא עשה כלום, הוא לא היה קיים".

על המצב הפוליטי לקראת הבחירות אמר רמון, כי "אני חושב שנתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה השאלה היחידה האם מישהו אחר ירכיב או שיהיו בחירות חמישיות".

מה אתה מצביע?
"בשלב הזה אני אשים פתק לבן, אין שום מפלגה שראויה שאני יכול למצוא אפילו חמישה אחוז צידוק כדי להצביע עבורה. פתק לבן זה פתק מחאה נגד המערכת ואיך שהיא מתנהלת. מי שאני לא אצביע אני אצא פיתה, אני לא רוצה לצאת פיתה".