שר הרווחה איציק שמולי הודיע הבוקר (רביעי) כי הוא לוקח פסק זמן מן הפוליטיקה ועל כן, לא יתמודד בבחירות הקרובות. בהודעתו כתב: "החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה כדי לשקול את המשך דרכי קדימה. אתפטר גם מתפקידיי בממשלה. מנהיגים צריכים לדעת גם להודות בטעותם ולקחת אחריות ולבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות".

שותפיי היקרים/ות לפני מספר חודשים החלטתי, מתוך שיקול של אחריות לאומית, להיות חלק מממשלה שהוקמה במטרה לתת מענה לאחד...

פורסם על ידי ‏איציק שמולי | Itzik Shmuli‏ ב- יום שלישי, 2 בפברואר 2021

בהמשך הודעתו נכתב: "לבי מורה לי שזהו הדבר הנכון לעשות עתה. אני מאמין שזהו צעד נכון יותר מאשר 'להישאר על הגלגל' רק כי אומרים שזה הכי חשוב בפוליטיקה. זה לא. מפלגת העבודה הייתה לי לבית, אבל יש לי ויכוח מהותי על העמדות ועל הדרך שהיא מציגה עתה".

כזכור, מאז ההחלטה על התמודדותה של מרב מיכאלי לראשות מפלגת העבודה, הודיע שמולי כי לא יתמודד על ראש מפלגת העבודה בפריימריז ואף כי הוא עוזב את המפלגה. בהודעתו לפני כשבועיים בעניין, התייחס שמולי לכישלון השיחות בגוש המרכז-שמאל בנוגע לאיחודים בין המפלגות הקטנות, ומפלגת העבודה ביניהן. בהמשך, אף קראה מיכאלי בעצמה לשר שמולי כמו גם לשר הכלכלה עמיר פרץ, להתפטר מן הממשלה, כחלק מהתנתקות מממשלת נתניהו-גנץ.
התגובות על פרישתו של שמולי לא איחרו להגיע. ח''כ מיקי זוהר מהליכוד צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תהום אידיאולוגית פעורה ביני לבין איציק שמולי וזה לא סוד שאנחנו כמעט ולא מסכימים על כלום, למעט בכמה בנושאים חברתיים בהם טיפלנו יחד. ולמרות זאת, אני רואה לנכון לומר שמצאתי בו שותף אמיתי לעשייה למען רווחת אזרחי ישראל משום שמדובר בשליח ציבור שהיה ער ורגיש למצוקת החלשים". שר המודיעין אלי כהן הגיב גם הוא ורשם: "חברי השר איציק שמולי הוא איש עשייה שבא לעבוד למען הציבור. הערכתי אותו מאוד על היושרה והחריצות. אני מאחל לו הצלחה רבה בהמשך הדרך, ובטוח שהוא ימשיך לתרום למדינה בכל מקום בו יהיה".