הזדמנות אחרונה לחיבורים בגוש המרכז-שמאל: יו"ר מפלגת העבודה ח"כ מרב מיכאלי תצטרך להכריע היום (חמישי) אם לחבר אליה את יו"ר מפלגת הישראלים רון חולדאי ואת יו"ר מפלגת תנופה ח"כ עפר שלח. ההערכה אמש הייתה שאם חולדאי לא יצליח להגיע להסכם ריצה עם העבודה, הוא לא יתמודד לבדו - ויודיע על פרישה.

מרב מיכאלי בכנס מפלגת העבודה. צילום: אבשלום ששוני

מיכאלי דורשת כי חולדאי יתחייב בפניה לכהן כח"כ במשרה מלאה לאורך כל הקדנציה ולא לחזור לתפקידו הנוכחי כראש עיריית תל אביב־יפו. בעבודה שבו ואמרו אמש כי "חולדאי צריך קודם כל לסגור עם עצמו שהוא באמת מתכוון להתמודד וכי הוא מגיע כדי להישאר". מיכאלי אמרה אמש בערוץ 13: "הבטחתי שאפעל לאיחוד, אבל אני לא חייבת לקבל כל הצעה לחיבור".

גם במו"מ עם שלח לא חלה אתמול התקדמות ממשית. גורמים המעורים במו"מ טענו כי שלח לא הציג שום תנאים תמורת חיבור עם העבודה וכי מיכאלי לא הניחה מצדה כל הצעה על השולחן. מנגד אמרו בעבודה כי שלח לא יוכל לדרוש שריונים לחברים ברשימתו אלא רק לו עצמו. עם זאת, המגעים נמשכו אל תוך הלילה.

חולדאי, שעל פי דיווחים מפלגתו נקלעה לחובות כבדים בגין הקמפיין שהוקפא בינתיים, שב וקרא אמש לאיחודים בגוש. "אם לא ניקח אחריות עכשיו, אם לא נאחד את המרכז־שמאל, ביום שאחרי הבחירות נמצא את עצמנו בישראל אחרת לגמרי".

בתוך כך, השר איציק שמולי מהעבודה הודיע אתמול כי החליט שלא להתמודד בבחירות לכנסת ולהתפטר מתפקידו כשר הרווחה. בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב: "החלטתי לקחת פסק זמן מהפוליטיקה כדי לשקול את המשך דרכי קדימה". בימים האחרונים ניהל שמולי מגעים להצטרפות לכחול לבן, אך הוא וגנץ לא הצליחו להסכים על מיקומו ברשימה.

ברשימה המשותפת הסתמן אמש כי רע"ם בראשות מנסור עבאס תתמודד לבדה, בעוד שחד"ש, תע"ל ובל"ד ימשיכו לשתף פעולה במסגרת אחת.