חברת הכנסת אורנה ברביבאי הוצבה אתמול במקום השני ברשימת יש עתיד לבחירות לכנסת ה-24, והבוקר (חמישי) פתחה במתקפה על מפלגת ימינה שטרם הצהירה שלא תשב בממשלה בראשות בנימין נתניהו. בשיחה עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, היא העריכה שנפתלי בנט ואיילת שקד "לא רק שילכו לנתניהו, אלא הם ירוצו אליו בהזדמנות הראשונה".

אני הטלתי ספק בשיחה עם גיא אבל יכול להיות שאני תמים. ימינה זה תסמונת האישה המוכה, תמיד חוטפים וכל מערכת בחירות הם חטפו ממנו. אין גבול? הם ילכו גם הפעם?
"אני רואה איך סמוטריץ' היה עד לפני דקה חלק מימינה, ובפיזוז וחובר ההומופוב הגזען לתומך הטרור וביחד הם רוצים לייצר אלטרנטיבה ואני שואלת את הציבור - זה מה שאתם רוצים בנסיבות הכול כך קשות שישראל מצויה בריאותית כלכלית? יום חמישי היום ואנשים עדיין לא יודעים הציבור, עובדים, האם יש מחר סגר או לא. כאילו לא הספיקו 6-5 שבועות של הסגר כדי להיערך ליום שישי הזה. החיים שלנו נעשו הפקרות בידי הפוליטיקאים שמובילים אותנו". 

למרות זאת יש ליש עתיד רק 17 מנדטים.
"יש עתיד עם 17 מנדטים, למרות כל התחרות וכל התזוזות ומפלגות ה'בכאילו' שקמו ולא מגיעים אפילו למועד הרשימה יש עתיד מוכיחה יציבות כמפלגה הגדולה באופוזיציה".

עם 17 מנדטים אי אפשר ללכת לראשות ממשלה.
"רק התחלנו מתוך הבנה שכרגע אחרי שהרשימות הוגשו ויש עד סוף היום תתגבש הרשימה נבין במה מדובר יפגשו הרשימות. יש עתיד מציגה רשימה שאזרח מהשורה יסתכל על הרשימות וישאל מי עמד בהתחייבויותיו, נצמד לעקרונות הליברליים השפויים".

הוא היה שר אוצר.
"על מה אתה מדבר איתי?"

מי הציע לו משהו?
"אנחנו לא רוצים. למה, לא יכולנו לשבת עם נתניהו בסבב הזה? וודאי שכן. לא רצינו כי התחייבנו לציבור ועמדנו בכל הבטחה, שבניהול הכול כך כושל הזה אנחנו לא יכולים להיות חלק".

אולי תחזירו את בני גנץ, עפר שלח, במובן הזה תצילו קולות יקרים של הגוש שלכם ותשפרו את ההיתכנות להרכיב ממשלה.
"אנחנו פועלים מתוך אחריות ורצון לשקף את הערכים שהתחייבנו לציבור. גנץ לא פספס אף טעות פוליטית, כחול לבן הם חלק מהממשלה הכי כושלת בתולדות המדינה, אז אין לנו עניין".

גם יאיר ישב פעם עם נתניהו ואמר שטעה. אולי צריך להתנסות ולטעות. ועפר שלח בא מהבית.
"יש עתיד באמת העמידה את כל מה שהיא יכולה לטובת הרעיון הגדול של כחול לבן כולל, כשלפיד ויתר על רוטציה למרות שאנחנו היינו החלק הגדול, מפלגה ותיקה עם שטח מאורגן כי האמנו באמת ובתמים שהחיבור הזה לכחול לבן יביא תוצאה שהשלם גדול מסכום חלקיו. ברגע שהם עשו את הפיצול מתוך סתירה מוחלטת לכל התחייבות לנו לשותפים ולציבור ואפשרו לביבי להיות ראש ממשלה שממשיך להפקיר את אזרחי המדינה בקורונה כל כך קשה. אין טעות אחת שהממשלה הזאת לא עשתה ולכן אין לנו עניין להיות חלק מזה. להפך, אנחנו רוצים להיות אלטרנטיבה. אנחנו מדברים על הצורך לייצר סדר יום אחר, שפוי, של חוק אחד בכל האזרח".

למרות הקורונה, המצב הכלכלי, ינואר השחור, כתב אישום, עדיין הוא עם 29 מנדטים כלומר הציבור לא קונה את הסיפור שלכם שצריך להחליף אותו וממשיך לתמוך בו.
"עם ה-29 או פחות מזה הוא לא מצליח להרכיב ממשלה ואני אומרת שאלמלא כחול לבן היו עושים את סיבוב הפרסה הקיצוני שלהם הוא לא היה מצליח".

הוא עוד לא התחיל קמפיין, הוא לא הוציא עוד שקל ואתם מרוחים בשלטי חוצות. יש לו פוטו פיניש קטלני.
"יעוד פעם ישסה ציבור אחד בשני?"

זה עובד.
"אני לא בטוחה שזה עובד. יש כבר הבנה, העיניים פקוחות ואומרים לא רוצים עוד מהציניות הזאת ולא רוצים שהפוליטיקה תנצח את המציאות וקיום החיים הכול כך קשה של כל כך הרבה אנשים באבטלה, בריאות ובסדר היום של המדינה לכן אני מאמינה שסדר היום שאנחנו מובילים בהיבט של שפיות וליברליות אני חושבת שהציבור מבין שעושים עליו סיבוב. אני רואה את האנשים העייפים, המותשים מזה שהפוליטיקה משחקת בחיים שלהם כמו בשטח הפקר. להבנתי, המציאות הפוליטית תהיה כזו – יש עתיד תהיה אלטרנטיבה ברורה וחד משמעית ואני מקווה שכולם יתייצבו מאחורי לפיד וגם כשזה יבוא לידי ביטוי בהצבעה הזאת".