יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ קיים היום (שישי) אירוע "מקבלים את השבת עם כחול לבן" בהשתתפות הרשימה ופעילים מכל רחבי הארץ. בכנס זום בהשתתפות אלפי אנשים ופעילים הציג גנץ את רשימת כחול לבן לכנסת. בכנס דיברו גם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר ושרת התיירות אורית פרקש הכהן. 

גנץ פתח את דבריו בהשתתפות בצערן של למעלה מ-5,000 משפחות שאיבדו את יקיריהן לנגיף הקורונה, והבטיח להמשיך "לעשות הכל על מנת להיאבק במחלה ולסייע לצוותים הרפואיים שמצילים יום-יום חיי אדם".

לאחר מכן תקף גנץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו כשאמר "אני מודיע לכם שלנתניהו יש תוכנית אחת בלבד - להישאר ראש ממשלת מעבר קבוע ונצחי. מבחינת נתניהו יכולות להיות בחירות חמישיות ושישיות ושביעיות. הדבר היחיד שמונע את זה - הוא אנחנו כקבוצה, ואני כראש ממשלה חליפי. אני תאריך התפוגה של נתניהו. אנחנו חזקים ואנחנו נגדל, נהיה המפלגה המשפיעה ביותר ונוודא שתהיה כאן אחרי הבחירה ממשלה בראשות אדם ישר, שהאינטרסים שלה הם האינטרסים של מדינת ישראל ואזרחיה בלבד".

"מנענו סיפוח חד צדדי, שמרנו על ישראל כיהודית ודמוקרטית", המשיך יו"ר כחול לבן והוסיף: "זו המשמעות. כן, יש לנו זכויות בארץ ישראל, אבל יש שם גם פלסטינים ואנחנו חייבים להבטיח את הביטחון ואת ההיפרדות מצד שני. אחרי שמנענו סיפוח הבאנו יכולת לפתח הסכמי שלום. נסעתי לארצות הברית ונפגשתי שלוש פעמים עם שר ההגנה האמריקאי כדי להבטיח שהשלום הזה יגיע לצד ביטחון ושמירה על העליונות הביטחונית של ישראל".

בני גנץ (צילום: אלעד מלכה)
בני גנץ (צילום: אלעד מלכה)

הוא הדגיש כי "אנחנו נלחמים מתוך הממשלה על הצרכים של מדינת ישראל. כשצריך אנחנו תומכים עם כל הקושי בסגרים, אבל תמיד אנחנו מנסים להניח תוכניות פעולה מאוזנות. אנחנו פועלים תמיד לפי האיזון הנדרש. אנחנו נלחמים כדי להגן על מערכת המשפט ואנחנו רוצים להקים אחרי הבחירות ממשלה ישרה. אנחנו נמצאים בתקופה קשה מאוד, מאתגרת, אבל החברים האמיתיים הם אלו שנשארים".

סקר מנדטים שנערך עבור “מעריב־סופהשבוע” אתמול, היום האחרון להגשת הרשימות המתמודדות בבחירות לכנסת ה־24, מצביע על התחזקות גוש “רק לא נתניהו”, החוצה את מחסום ה־61, היחלשות מסוימת בכוחה של הליכוד ומגמת התאוששות של מפלגת העבודה.

על פי הסקר, שנערך על ידי פאנלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר, לו הבחירות היו מתקיימות היום כחול לבן הייתה נמצאת מתחת לאחוז החסימה, אולם על פי ההערכות היא עשויה להתחזק ולשאוב את קולות תומכי חולדאי, שפרש אתמול מהמרוץ. 

עוד עולה מהסקר, כי מפלגת הליכוד בראשות בנימין נתניהו זוכה ב־29 מנדטים, ירידה במנדט לעומת הסקר הקודם. יש עתיד בראשות יאיר לפיד ותקווה חדשה-אחדות לישראל בראשות גדעון סער, שניים הטוענים להחליף את נתניהו, משתוות בסקר הנוכחי בכוחן ומקבלות 16 מנדטים כל אחת, לאחר שבסקר הקודם לפיד דווקא פתח פער על פני סער פער של 4 מנדטים. ימינה בראשות נפתלי בנט מקבלת 11 מנדטים, ירידה במנדט לעומת הסקר הקודם.

הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, שהתפצלה אתמול וכוללת את חד”ש, תע”ל ובל”ד, מקבלת בסקר הנוכחי 10 מנדטים, אבל מתנדנדת לכיוון ה־9, בעוד שרע”ם בראשות מנסור עבאס, שהחליט להתמודד לבד, לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 0.9% בלבד. שאר המפלגות: ישראל ביתנו 8 מנדטים, ש”ס 8, יהדות התורה 7.

מפלגת העבודה, שעברה בשבועות האחרונים תהפוכות גדולות, ממשיכה במגמת התחזקות בהנהגתה של ח”כ מרב מיכאלי ומקבלת השבוע 6 מנדטים לעומת 4 בסקר הקודם. מרצ מתרחקת מהקו האדום עם 5 מנדטים.

למעט כחול לבן, מתחת לאחוז החסימה נמצאת גם המפלגה הכלכלית החדשה של ירון זליכה – 1.1%. באגף הימני, החיבור בין בצלאל סמוטריץ’ לאיתמר בן גביר במסגרת הרשימה המאוחדת של הציונות הדתית מעביר אותם את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.