ח"כ יצחק פינדרוס מיהדות התורה שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM והתייחס לעמדת מפלגתו וכוונתם להמשיך להמליץ על בנימין נתניהו לראשות הממשלה. פינדרוס הבהיר: "נמשיך ללכת עם נתניהו בגוש הימין-חרדים, יש לנו עמדות עתיקות". פינדרוס אמר כי הוא לא פוסל איש לישיבה בקואליציה, כולל מנסור עבאס, אולם הבהיר: "הכל שאלה של מה המשמעות של זה".

גדעון סער על משפט נתניהו. ללא קרדיט

ביבי או שיש סיכוי שאם לא יהיו 61 תלכו עם סער?
"על אף שקראתי את הספר של בן כספית אנחנו הולכים עם נתניהו בגוש הימין-חרדים. בשבוע האחרון לא השתנה, יש בעיה ביהדות התורה, העמדות במשך 70 שנה לא משתנות כי אנחנו באים עם עמדות עתיקות". 

פרוש אמר אצלנו דבר הפוך, הוא אמר שבמדבר הפוליטי לא תשבו אם לנתניהו לא יהיו 61.
"אני מכיר את עמדתו של הרב פרוש והיא לא שונה, אולי עמדה שמנסה להסביר. אנחנו לא חסידי ביבי, יש לנו רבנים אחרים, בגלל העמדות ובגלל המציאות שאנחנו יותר קרובים למסורת ואלה מפלגות שיותר קרובות למסורת, זו הסיבה שאנחנו הולכים בגוש ימין-חרדים לא עזר להרבה אנשים שניסו לשנות את זה. כל מי שיצטרף לממשלה, היינו עדים בשנה האחרונה לממשלה פריטטית והתוצאות בהתאם כולל אי סיפוח בקעת הירדן ודברים נוספים, משרד רווחה שלא תפקד, בסופו של דבר יש לממשלה חוט שדרה והוא צריך להיות ימין-חרדים. כל מי שירצה להצטרף, אנחנו לא פסלנו אף פעם אף אחד וגם היום לא נפסול".

רע"מ, מנסור עבאס.
"לא קידשנו את נתניהו האיש, קידשנו את הממשלה הקואליציה כרגע בראש גוש הימין עומד בנימין נתניהו. עם כל הכבוד לגדעון סער הוא לא עומד בראש גוש הימין ובראש הליכוד, זה לא פרסונלי. אם בראש גוש הימין-חרדים לצורך העניין יעמוד עמיר פרץ אנחנו נלך עם עמיר פרץ, אם בראש יעמוד אפילו עודד פורר אז נלך עם פורר הנושא הוא לא קידוש האדם. ברמה הפרקטית, מי שעומד בראש הגוש זה אדם העונה לשם בנימין נתניהו".

מחצית מהימין לא איתו. 
"זה לא שינה את הגוש של ה-59-57 של הימין, זה לא נלקח משם, זה לא נמצא שם. אם הליכוד נמצא עדיין ב-30 מנדטים בסקרים זה אומר שהציבור המסורתי נמצא שם. אני לא מדבר על ימין כלכלי, אני מדבר על הציבור המסורתי ושם אנחנו נמצאים".

לשבת עם עבאס בקואליציה זה מופרך?
"אני לא יודע מה המשמעות של זה, אם המשמעות זה אי סיפוח בבקעת הירדן אני חושב שלא, אם המשמעות היא פתיחת מרכולים בשבת התשובה היא לא, אם המשמעות היא הכרה בגיור רפורמי התשובה היא לא. השאלה מה המשמעות של זה".

אולי יש לכם הרבה מן המשותף, כמו למשל ביחס ללהט"ב.
"למשל בעמדות האלה אנחנו יכולים להסכים, כמו שיש דברים שאני יכול להסכים עם עודד פורר, למשל בנושא הרווחה".

התחיל המשפט היום, הוא יביא לפיוס ישראלי, יהודי, ערבי.
"אני רוצה להתנצל בפני אותם אנשים שעבדו מאוד קשה בשביל שנתניהו יגיע למשפט וחשבו שעל ידי זה הם יזיזו אותו, אני מתנצל בפניהם שהם לא הצליחו".