בתקופה שבה עתידם של מאות אלפי תלמידים לוט בערפל, מפלגת "תקווה חדשה" הציגה היום (שני) את תכנית עבודתה בתחום החינוך במסיבת עיתונאים. גדעון סער, יו"ר המפלגה, אמר בפתח דבריו כי "לא הגיוני שלממשלה אין עדיין תכנית ואופק לחצי ממערכת החינוך, תלמידי כתות ה'-י'. מה צריך לקרות כדי שהממשלה הרעה הזאת תתעשת ותתיחס לילדים שלנו? האם הממשלה מחכה ששנת הלימודים תסתיים כדי שהנושא הזה ירד מהפרק?".

סער הציג את התכנית יחד עם יפעת שאשא ביטון, מורה בהכשרתה, שמועמדת מטעם המפלגה לתפקיד שרת החינוך בממשלה העתידית שהם מבקשים להקים. המפלגה פרסמה שש רפורמות שבאמצעותן "יהפכו את מערכת החינוך הישראלית לאחת המובילות בעולם". 

הראשונה תתמקד בהעלאת איכות המורים. לשיטתם, הם יקדמו תנאי סף שבאמצעותם יכשירו מורים טובים ואיכותיים יותר ויעלו את שכר המורים המתחילים. השנייה תתמקד בצמצום הפער בין לוח החופשות של מערכת החינוך ללוח החופשות של שוק העבודה, העומד על 76 ימים וקיצור ימי הלימוד לחמישה בשבוע. 

המפלגה טוענת כי תעביר את מעונות היום והפעוטונים לאחריות משרד החינוך, "תחזק" את הפיקוח, תקים מערך הכשרה מקצועי למטפלות ותשפר את תנאי העסקתן. היא שואפת לתגמל את מנהלי בתי הספר באמצעות מינוי לקדנציות של שמונה שנים בלבד, ו"תסיר חסמים" כדי לגייס מנהלים איכותיים. 

"תקווה חדשה" מבקשת לשים את "התלמיד במרכז", באמצעות הגדלת שעות הייעוץ ומתן מענה רגשי, וצמצום הבגרויות לחמש קבועות בלבד: אנגלית, מתמטיקה, מדעים ומקצוע הומני. היא דורשת שינוי מבנה של מערכת החינוך שיתן אוטונומיה למנהלי בתי הספר.