יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, שוחחה הערב (חמישי) עם אלון גל וג'ודי שלום ניר מוזס, במסגרת יום השידורים המיוחד של 103FM לפורים.

מיכאלי הסבירה מדוע הצביעה נגד החוק שמאפשר להעביר מידע על מי שלא מתחסן לרשויות השונות: "אני הצבעתי נגד הצעת החוק הזה. זו בעיניי הפרה לחלוטין לא מידתית של זכות האזרחית והאזרח לפרטיות. זהו מידע רפואי, ואין שום סיבה בעולם שהחוק הזה יעבור בלי שיש באמת איזה הכרח חירום, ואין הכרח חירום. מבין אלה שיכולים להתחסן - 70 אחוז התחסנו כבר. מה שהשלטון צריך לעשות זה להתנהל מתוך אמון עם האזרחיות והאזרחים שלו, וצריך לשכנע למה חשוב להתחסן. אם הציבור הייתה מאמינה שהממשלה שלו מתנהלת מסיבות ומשיקולים ענייניים, ולא משיקולים פוליטיים ואינטרסנטיים כאלה ואחרים שגורמים להתנהגות מזגזגת".

"מה יעשו עם מי שלא מוכן להתחסן? אני מאוד בעד חיסונים ואני קוראת לכל המאזינות והמאזינים להתחסן, אלמלא החיסונים עוד היינו פה 'מתות כזבובות' מפוליו, אבעבועות, חצבת ועוד. בוודאי שאני מחוסנת, אני התחסנתי ברגע שהגיע תורי ומיד מיהרתי להתחסן. אני מזכירה שעד לפני דקה לא היינו מחוסנות, לא היו חיסונים, ובכל זאת מצאנו דרכים להמשיך כל מיני סוגים של פעילויות, תוך כדי שמירה על ריחוק חברתי ועטיית מסיכות", הוסיפה.

על מספר 7 ברשימת העבודה, אבתיסאם מראענה, והדרישה לפסילתה, אמרה: "היא נבחרה בפריימריז דמוקרטיים, שאנחנו המפלגה היחידה שקיימה אותם. במחנה המרכז-שמאל כיום, כולם רוממו את הדמוקרטיה הישראלית בגרונם, אבל כל אחד מחזיק רשימה שהוא עשה לעצמו באופן דיקטטורי כזה או אחר. מראענה אומרת שהדברים שכתבה הם עלובים, הם נכתבו לפני 10 ו-15 שנה, והיא חוזרת בה מהדברים באופן מלא. היא אמרה את זה גם בבית המשפט העליון, וגם בכתבה במוצאי שבת ב'חדשות 12', אין יותר פריים טיים מזה. אני מעוניינת שבמפלגתי יהיו אנשים שמוכנים להגיד שטעו, ועכשיו הם באו למפלגה ציונית. מראענה היא ישראלית לכל דבר, נשואה ליהודי, קוראים לה אבתיסאם מראענה מנוחין, היא מכירה במדינת ישראל לכל דבר ועניין, היא ישראלית".

על התמיכה במפלגת העבודה על ידי בכירים לשעבר במפלגה אמרה: "מדובר ברשימה מאסיבית ומשמעותית של האנשים הכי חשובים לשיטתי, שרים בממשלת רבין לדורותיה, וחברי כנסת חשובים במפלגת העבודה, יש כמעט 30 שחתומים על המכתב הזה שאומר 'בואו הביתה למפלגת העבודה'. מפלגת העבודה חוזרת להיות הגוף המשמעותי במרכז-שמאל, ובונה את עצמה בחזרה. זה הזמן לבוא הביתה".

על הדיבור הידוע של מיכאלי, שמשתמשת בעיקר במין נקבה, אמרה: "לחלק זה מפריע, חלק זה משמח מאוד. כל המנהיגים של מדינת ישראל בשנים האחרונות עברו להגיד 'יקרות ויקרים, אזרחיות ואזרחים, חיילות וחיילים'. לפני שאני התחלתי לדבר ככה, הם לא העלו זאת על דעתם. אני כל הזמן מחפשת את המינון הנכון לדיבור כזה, ומאמינה שביחד נגיע אליו. אני מזכירה, שבכל פעם שנשים קמות ודורשות את הזכויות שלהן, יש אנשים שזה מרגיז אותם".