ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, שמתמודד מטעם "תקווה חדשה" בבחירות, שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM. הוא התייחס לירידה התלולה בסקרים של מפלגתו, שקיבלה אמש תשעה מנדטים בסקר של חדשות 13, וניסה לענות על השאלה כיצד גדעון סער, יו"ר המפלגה, אמור להקים קואליציה ולכהן כראש ממשלה כאשר מספר המנדטים שלו הוא חד-ספרתי.

הוא הסביר כי "תקווה חדשה הוקמה על ידי גדעון סער משום הצורך הזועק לשמיים לחולל שינוי. היום ברור יותר מתמיד שיש שתי אפשרויות - או שמחזקים את תקווה חדשה ומובילים לשינוי או, כפי שדאגתם כמוני, שאנחנו הולכים לקראת בחירות בפעם החמישית. אני חושב שזה עוול להוביל את תושבי מדינת ישראל בפעם החמישית בשנתיים למערכת בחירות".

כשנשאל מדוע הוא חושב שמפלגתו ירדה בסקרים, הוא הסביר: "אני לא יודע איפה טעינו אני לא מומחה לסקרים, אני מומחה לעבודה ציבורית. גדעון סער בשונה מאותם מנהיגים שכישוריהם התיאטרליים כנראה מאוד מפותחים והיכולת שלהם להיות תזזיתיים, לעיתים ילדותיים וחסרי אחריות, הוא לא קורץ מהחומרים הללו. מדובר בבחור רציני, עם עומק, שהוכיח את עבודתו לאורך כל הדרך".

עם זאת, הוא הסתייג מכך שהבוחרים אינם תומכים במפלגתו: "אני לחלוטין לא מסכים, הציבור משווע לשינוי, הציבור רוצה שינוי. הציבור ראוי למנהיגות רצינית. שמעתי אתמול את רה"מ עומד בפזורה הבדואית וכמו שחקן תיאטרון מבטיח להם שהוא יחזיר להם את הקרקעות והשטחים ואני שואל – זה אמיתי?"

הלוי המשיך לתקוף את ראש הממשלה: "מדובר בראש ממשלה שמכהן כבר 15 שנים, שבועיים לפני בחירות עומד כמו סטנדאפיסט מחלק להם קרקעות, זה רציני? ככה אנחנו רוצים לראות את המדינה שלנו? זה איום ונורא. אני נעלב בשביל התושבים האל הוגם בשביל תושבי ישראל. אנחנו נמצאים באחד המשברים הפוליטיים הקשים ביותר".

הוא התייחס ליאיר לפיד, יו"ר יש עתיד, והסביר מדוע גדעון סער מתאים יותר ממנו לשבת בראשות הממשלה: "יאיר לפיד, ויש לו זכויות, ניסה ולא צלחה דרכו לא כי הוא טוב או לא טוב, כי הוא לא נמצא במיקום הפוליטי הנכון. אני מקווה שאנחנו נלך ונתחזק על ידי הציבור כי זו הדרך היחידה לאחד את השורות. התשובה – אני חושב שצריך לחבר את כל אותן סיעות שדורשות לעשות שינוי, האיש שיכול לחבר בסיטואציה הפוליטית העכשווית זה גדעון סער עם תקווה חדשה".