השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, שוחחה עם יקי אדמקר, כתב כנסת וחרדים בוואלה! במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב. השרה התייחסה למצב הקורונה בארץ ולעובדה כי רף הנפטרים מקורונה חצה את ה-6,000. "לבנו עם כל הנפטרים והמשפחות, ובהחלט מדובר באובדן נפש מאוד כבד לעם ישראל ולאזרחים. המגפה של הקורונה, ולצערנו מדובר במגפה עולמית, עצם השגת החיסונים על ידי ראש הממשלה היא מצילת חיים לאזרחים רבים". 

בתשובה לשאלה האם לדעתה המבצע היה מוצלח יותר לו כחול לבן לא הייתה חלק מהממשלה, השיבה כי "אני לא רוצה לחפש אשמים, אבל אין ספק שהממשלה עם כחול לבן, כפי שהתנהלה בהיבט הפריטטי שגובל בחוסר הבנה מוחלט לגבי איך צריך לנהל את המדינה, הקשה מאוד גם בנושא של ההתמודדות עם הקורונה". 

בנוגע למצב הליכוד בסקרים, אמרה כי "תמיד הליכוד נמצא בסקרים ברף נמוך יותר ממה שקורה בשטח. נתניהו נמצא ב-7-8 כנסים ביום, ומסתובב בחופי הים, במסעדות ובחדרי הכושר. זה בא לידי ביטוי בהרגשה שלנו, ובהקשר הזה אנחנו צריכים ממשלה יציבה עם יותר מ-61 מנדטים כדי שלא ניגרר למערכת בחירות חמישית. צריך להבין שזה כאן. כל מי שהולך לקלפי ורוצה ממשלת ימין חזקה צריך להצביע לליכוד. הצבעה לסער או בנט מביאה פוטנציאל לבחירות חמישיות או לממשלה ברוטציה עם לפיד". 

"נתניהו ניפץ את הסיסמה 'שטחים תמורת שלום' והוביל ל'שלום תמורת שלום'", אמרה בהמשך, "המדיניות שהוביל הייתה מדיניות של ימין. העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, ההכרה ברמת הגולן, כלומר אתה רואה את הנחישות וההתמדה". 

כשנשאלה האם תתמכי בחקיקת שתאפשר את עצירת או עיכוב המשפט של נתניהו, השיבה: "ראש הממשלה נתניהו הוא ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה לישראל, אנחנו נמצאים בעידן של אחרי הקורונה, ואנחנו רואים מי מוביל את מדינת ישראל לצאת מהמשבר הכלכלי. זקני העדה כמו טומי לפיד וריבלין דנו בזה, והחליטו שכל עוד אין גזר דין הוא יכול להמשיך לכהן. כשאתה רואה את נתניהו מתפקד אתה יכול בכלל להשוות? זה לא מפריע לו לנווט את ישראל להישגים חסרי תקדים. רק השבוע הודיעו באיחוד האמירויות שישקיעו כאן 10 מיליארד דולר. אנחנו נהיה המדינה הראשונה שתצא מהמשבר הכלכלי". 

בתוך כך, היא גם התייחסה להפניית האצבע המאשימה כלפי איראן לאחר אסון הזיהום, וטענה כי לא מיהרה מדי להסיק מסקנות: "להפך. מנעתי דליפת נפט גולמי איראנית בפעם הבאה מחברת ביטוח שמפתחת רק אוניות איראניות שהבעלים שלה הוא סורי. להבא גורמי הביטחון לא יצטרכו להכחיש או לא להכחיש, הם יצטרכו לטפל בזה".