מפלגת תקווה חדשה בראשותו של גדעון סער, לה ניבאו הצלחה אדירה בתחילת מערכת הבחירות, צנחה באופן משמעותי על פי תוצאות המדגמים. לפי מדגם חדשות 13 וקמיל פוקס זוכה המפלגה ל-5 מנדטים, בעוד שבסקרי חדשות 12 וכאן 11 זוכה המפלגה ב-6 מנדטים. 

מדובר בנתונים נמוכים ביותר ביחס לתחזיות בתחילת הדרך. כאמור, על פי הסקרים הראשונים ויממה בלבד לאחר הודעתו של גדעון סער על הקמת מפלגה חדשה והתמודדות על ראשות הממשלה, שלושת ערוצי הטלוויזיה פרסמו כי אם הבחירות היו נערכות אז, המפלגה החדשה של סער הייתה מקבלת 15-18 מנדטים.

בעקבות הסקרים ההם, נתניהו התייחס לראשונה להכרזתו של סער, בתדרוך שעסק בנושא המאבק בקורונה. "גדעון סער התמודד איתי לפני פחות משנה והוא הובס. מאז גדעון סער בסקרים הפנימיים של הליכוד הידרדר לעשיריה השנייה", תקף. "בשעה שאני עסוק להביא חיסונים ומזור לאזרחי ישראל יש כאלה שעסוקים בלהביא מזור לקריירה הפוליטית שלהם. אזרחי ישראל יודעים מי עמל לחלץ אותם מהקורונה מי נאבק בניסיונות של איראן להתחמש בנשק גרעיני ושומר על הביטחון והכלכלה".

גדעון סער (צילום: יואב דודקביץ')
גדעון סער (צילום: יואב דודקביץ')

מאז עברו הרבה מים בנהר, ורבים טענו כי קמפיין הבחירות של תקווה חדשה כושל, מה שהתבטא גם בסקרים האחרונים. על פי סקר מעריב תקווה חדשה זכתה ל-8 מנדטים, סקר חדשות 12 – 9 מנדטים, סקר חדשות 13 – 10 מנדטים. 

לפני שבועיים בדיוק, בפעם הראשונה מפלגת תקווה חדשה בראשותו של גדעון סער ירדה אל מתחת ל-10 מנדטים בסקר חדשות 13, בעוד שעד אז הנתונים היו עדיין גבוהים יחסית.