בחירות 2021: נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יקבל לידיו ביום רביעי את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת ה-24 ויתחיל בשבוע הבא בתהליך ההתייעצויות לקראת הטלת מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת. חברת הכנסת תמר זנדברג התארחה היום (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ואמרה כי "מרצ" תמליץ על יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד לראשות הממשלה: "כשנכנסים לממשלה נעשות פשרות. יש סיבה שלפיד רצה שנעבור את אחוז החסימה".

"הבטחנו כבר במהלך הקמפיין שנמליץ על לפיד וזה מאוד טבעי", אמרה זנדברג. "מדברים על גוש השינוי, שהוא לא הומוגני, אבל בתוכו גוש המרכז-שמאל הוא לא קטן בכלל, בוודאי אם עושים מה שמבחינתנו הוא מובן מאליו וכוללים בתוכו גם יהודים וגם ערבים. הבטחנו שני דברים שאנחנו מתכוונים לעמוד בהם - שנמליץ על לפיד ושלא נפסול שום דבר. אתה מדבר איתי על מפלגות ימין שבעבר לא היינו מדמיינים בכלל שנהיה איתן באיזו קונסטלציה".

היא ציינה כי "האחריות שלפיד הפגין לגוש, היא מתוך הבנה של המצב. יש סיבה שהוא רצה שנעבור את אחוז החסימה ורצה שנהיה חלק ונמליץ עליו, והיא לא נעלמה אחרי הבחירות".

עם זאת, הדגישה חברת הכנסת שבמכלול השיקולים ישנה חשיבות גבוהה לרצון בהחלפת השלטון: "בגלל צוק העיתים, בגלל שיש נאשם בשוחד בראשות ממשלה, בגלל המשבר הדמוקרטי והפוליטי – אנחנו מחויבים לא לפסול שום דבר, גם דברים שלא דמיינו בעבר. אם יהיו אופציות אחרות אז אנחנו כמרצ וגם יחד עם שותפינו בתוך גוש המרכז-שמאל נתייעץ בתוכנו ונבחן אותן. התחייבנו שמרצ תהיה זו שתמנע את ה-61 מביבי וכך קרה".

בהמשך התייחסה לאפשרות שדווקא מפלגות הימין הן אלו שירתעו משיתוף פעולה עם מרצ: "יהיו מפלגות שתעמוד להן הבחירה האם הן באמת מחויבות לשינוי, לממשלה אחרת, להחלפת נתניהו כמו שהבטיחו. כשנכנסים לממשלה צריך פשרות מצד כולם וגם אנחנו מוכנים לזה".

האפשרות שיתקיימו בחירות חמישיות עוד לא ירדה מהפרק, ובמרצ שוקלים את עמדתם לגבי איחודים בגוש או ריצה כרשימה נפרדת גם בהמשך. לדברי חברת הכנסת, "אנחנו כמפלגה קטנה הפקנו לקח מהבחירות. הציבור שלנו שלח לנו מסר – מצד אחד הצביעו במספרים שלא דמיינו, מצד שני זה בא עם מסר שנצטרך לקחת בחשבון".